درمان ریزش مو با انبه

۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معالجه موخوره با موز

11. معالجه موخوره با موز

بهترین شامپو برای ریزش مو

موز با داشتن روغن های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین A، C و E برای معالجه بی آبی موی و موخوره موءثر است. یک موز رسیده را با دو قاشق غذاخوری ماست و پاره ای گلاب و آب لیموترش نو در ادغام کن ادغام نمایید و آن را بر روی موهای خویش بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و آن‌گاه آن را با آب بشویید.

این نحوه را یک یا این که دو توشه در هفته استعمال نمائید تا سود بگیرید.

 

12. ترکیب براق‌کننده انبه و ماست

یک انبه رسیده میانگین را پوست بکنید، دانه‌ آن را مستقل کرده و آن را قطعه قطعه نمایید، آن‌گاه آن را داخل ادغام‌ کن بریزید و خوب هم بزنید تا تماما حالتی خمیری پیدا نماید.

اکنون یک فنجان ماست جدید به انبه بیش تر نمایید و موها و پوست کف سرتان را به طور کامل با این ادغام بپوشانید. حدود 30 دقیقه آن‌گاه موها را آب بکشید و با شامپو بشویید.

این راهبرد را تا چهار هفته به عمل‌گیرید تا مشاهده کنید هم موهای‌تان براق‌ می شود و هم موخوره‌ها از دربین می روند.

 

ماسک موی خانگی برای موخوره

13. ماسک گیسو آووکادو

یک آووکادو، یک تخم مرغ و مقداری روغن زیتون را با هم ادغام فرمائید و آن را بر روی موهای خویش بمالید، بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و آن‌گاه با آب گرم بشویید.

 

14. ماسک روغن زیتون و سرکه سیب

موخوره اضافه در موهای کم آب چشم می گردد، برای اینکه بی آبی گیسو را از فی مابین ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق خوراک خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم ادغام نمایید. ادغام این مواد بعداز مدتی شمارا از شر موخوره خلاص میکند.

 

ماسک تنظیم گردیده را روی موهای‌تان بگذارید و مقداری ماساژ دهید بعد موهای‌تان را با یک حوله یا این که دستمال ببندید. اذن دهید ماسک به بازه زمانی 20 دقیقه روی سرتان بماند بعد موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

 

15. ماسک آووکادو و بادام

کمی از گوشت آووکادو را له نمایید و مقداری روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهای تان بمالید و حدود 30 دقیقه، یا این که تا هنگامی که خمیر کم آب شود حوصله نمایید.

درحال حاضر با یک شامپوی ملایم، موهای تان را بشویید. در صورتی هر هفته از این خمیر روی موهایتان به کارگیری نمائید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
تمامی دختران و خانمهای برنا آرزوی داشتن موهایی بلند و قشنگ را درسر می پرورانند. داشتن موهایی سلامت و درخشان زیبایی یک خانم را دو چندان مینماید .برای داشتن مویی بلند می بایست حوصله وحوصله متعددی داشت چون همان گونه که می‌دانید گیسو هر ساله 6اینچ رویش می‌کند . پس بردبار باشید و به نکاتی که در‌این نوشته‌ی‌علمی روایت شده توجه فرمایید ،تا موهایی سلامت و بلند و قشنگ داشته باشید،چون داشتن موهایی بلند البته آسیب پذیر و وزدار برای هیچ کس خوشایند نمیباشد .

 

طبق سفارش پزشکان کارشناس دراین مورد در هفته 2 توشه اضافه از مواد شستشو استعمال نکنید .در هر توشه دوش به چنگ آوردن لزومی به به کارگیری از شامپو وجود ندارد.چون شستشوی زیاد چربی رمز را ازبین می برد ،ودر فیض شما موهایی کم آب و بی وضعیت خواهید داشت .

 

از قابل انعطاف کننده ها و ماسک های درون خزینه و یا این که خارج خزینه برای تغذیه ساقه موی به کارگیری فرمائید.و حتی می توانید جایگزین این مواد شیمیایی از مواد طبیعی مانند روغن زیتون وسیاه دانه و روغن بادام به کار گیری نمائید .

اردمی

همینطور به کارگیری از محصول ها مطلوب منحصر بافت موها سفارش تمامی پزشکان است.بر حسب کم آب یا این که چرب بودن موها می توانید این تولید ها را تهیه و تنظیم فرمایید.

 

حتی الامکان هر دو ماه یکبار نوک موها را پاره ای کوتاه فرمایید ،تا بافتهای مرده ساقه گیسو از در بین بروند و زیبایی گیسو را ذیل الشعاع قرار ندهند.

 

از کتف های پهن ویا برسهای گرد وسیع برای کتف کردن موهای بلند به کارگیری نمایید .هیچگاه موهای تر ونمدار را کتف نزنید،چون منجر جراحت رساندن به ساقه گیسو وضعیف شدن ریشه ها ودر سود ریزش موی می گردد.یک توشه کتف کردن موها در شبانه روز کافی می باشد وتکرار طولانی تر این فعالیت منجر جراحت رساندن به کوتیکول موها می‌گردد،و دیگر موهایی لطیف و درخشان نخواهید داشت.در‌صورتی‌که موهایتان پیوند خورده سعی بر کتف کردن آن نداشته باشید ،نخست با روغن ،ساقه مورا ماساژدهید بعد از آن به آرامی کتف بزنید.

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آنان را شل و ول ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها شم نکنید.

 

تا آنجاکه می توانید ازحرارت دادن موها بپرهیزید ،واز وسایلی مانند سشوار و بابلیس واتوی گیسو کمتر به کار گیری فرمائید. چون این وسایل سبب ساز کم آب شدن ساقه موی میشود و شادابی موها رابه مرور عصر معدود می‌نماید.

 

رنگ آمیزی موها و دکلره و به کار گیری زیاد از سشوار و ... سبب ساز کم آبی ساقه گیسو ودر سود تولید موخوره می گردد .برای دوری از عارضه موخوره ساقه موها را چرب نمائید واگر در گیر موخوره شدید ،قسمتهای تحت ساقه موی که شاخه شاخه گردیده اند را کوتاه نمایید .

 

برای اینکه شبها هنگام خواب موهای بلندتان گره نخورد آن ها را وارفته ببافید ،طوری که هیچ کشیدگی در موها حس نکنید.

  

برای شستشوی موها مقداری توجه و طاقت به خرج دهید . شامپو را به کف رمز بمالید وبا به عبارتی کف ،ساقه موها را هم مقداری مالش دهید.از چنگ زدن به ساقه موها پرهیز کنید .برای کم آب کردن ،آب موها را با حوله به آرامی بگیرید ،واجازه دهید موها به صورت طبیعی کم آب شوند.

 

هر یک‌سری ماه یکبار موهایتان را ویتامینه نمایید. و درصورتی که مخارج آرایشگاه برای شما سنگین میباشد به راحتی می توانید اینکاررا در خانه انجام دهید .کافی میباشد مواد ویتامینه را از دکان ها تهیه و تنظیم نمائید وآن را به کف راز بمالید و پس از 20 دقیقه شستشو فرمایید.

 

برای دوری از موخوره وشکنندگی ساقه موها آنها رابا کش درپشت راز به طور دم اسبی عده نکنید واز گیره یا این که کلیپس برای روی هم گذاشتن موها به کار گیری نمایید.

 

در شرایطی که کف سرتان شوره دارااست مسلما برای معالجه مبادرت نمائید.

از مواد غذایی دربردارنده پروتئین وزینک و ویتامینهای تیم Bدر برنامه غذایی خویش به کار گیری فرمایید. اشکال مغزها و ماهی دربردارنده این اینگونه مواد می‌باشند ،ومصرف آنان برق خاصی را به موهای شما می بخشد،و از ریزش موهای شما خودداری می نماید.

 

ورزش را بطور آراسته در برنامه روزمره خویش قرار دهید . چون منجر اکسیژن رسانی بیشتری به کف رمز می شود.

 

پیشنهاد می شود هرشب گذشته از خواب کف رمز را با نوک انگشتان به آرامی ماساژدهید ،اینکار سبب ساز ارتقا جریان خون درسر میگردد.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
بعضی اوقات برای جوان ها ۲۰ تا ۳۰ ساله اختلال سپید شدن زودرس موها پیش می آید و منجر میگردد سن آن ها بسیار اضافه از یه خرده که می‌باشد به لحاظ رسد. این رخداد ممکن میباشد به خیال و خاطر کارداران ژنتیکی، سوءتغذیه، نوسان هورمونی، سیگار کشیدن، آلودگی، استرس، به کارگیری از مواد نامناسب برای موی یا این که بیماری‌های خاصی مانند آنفولا‌نزا وخیم، سینوزیت و خطاها تیروئید فیس دهد.

سپید شدن موی اساسا به جهت معدود شدن ملانین صورت میدهد. ملانین رنگدانه‌ای میباشد که سبب ساز به وجود داخل شدن رنگ طبیعی گیسو شما میشود. ساخت ملانین با ارتقاء سن کاهش مییابد و تن در غایت ایجاد ملانین را تماما متوقف می‌نماید.

جای این که موهای سفیدتان را با رنگ‌های شیمیایی که هر روز تبلیغات‌شان را می بینید بپوشانید، سفارش ما این میباشد که چندین راهکار خانگی را آزمون فرمایید و علاوه بر اینها یک رژیم غذایی تندرست و مقوی را هم دنبال فرمایید. کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین B، آهن، مس و ید می تواند در ساخت این نقص‌ مؤثر باشد.

در اینجا به ۱۰ گزینه از شایسته ترین معالجه‌های خانگی برای خودداری از سپید شدن گیسو اشاره می کنیم.


مسلما بخوانید: ۱۲ خوراکی طبیعی برای پرهیز از ریزش گیسو
۱. انگورفرنگی هندی


انگورفرنگی هندی یا این که آمله برای اکثری از خطاها گیسو از گزاره سپید شدن زودرس موها، ضعیف شدن و ریزش گیسو اثرگذار میباشد. این ماده که بی نیاز از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان‌هاست خواص ضدپیری داراست. علاوه بر مصرف خوراکی، میتوانید روغن آمله یا این که پالپ آن را به موی‌هایتان بمالید.

کمی روغن نارگیل را در یک ماهیتابه بریزید. یه خرده آمله‌ی کم آب و در شرایطی‌که در دسترس ندارید پودر آمله را در روغن بجوشانید تا بسوزد و زغال‌مانند شود‌. اذن دهید روغن سرد شود بعد آن را روی موها و پوست سرتان بمالید. بگذارید مواد یک شب یا این که دستکم یک ساعت روی موهایتان بماند ‌و آنگاه آن را بشویید. این عمل را دست‌کم یک یا این که دو توشه در هفته تکرار فرمایید.
به جای گزینه پیشین میتوانید یک قاشق غذاخوری پالپ انگورفرنگی هندی را با یک قاشق غذاخوری آبلیمو ترکیب نمائید. پیشین از خواب پوست سرتان را با این ادغام ماساژ دهید و صبح آن را بشویید.
همینطور می‌‌توانید از ترازو هم‌اندازه‌ای از آب آمله و روغن بادام به کار گیری فرمائید. می توانید یه خرده آب آهک هم به‌این ادغام طولانی تر نمایید تا علاوه بر معدود کردن موهای سپید، حالت پرورش تندرست موها را آماده نماید.
بدون شک بخوانید: ۵ ورزش رخ برای شادابی پوست
۲. برگ کاری
برگ‌ کاری به ارتقا رنگدانه در موهای شما یاری می‌نماید و زمانی با روغن نارگیل ادغام شود، ماسک مو فوق‌العاده‌ای می گردد.

پاره ای برگ جدید‌ی کاری را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بجوشانید تا سیاه شود، بعد روغن آن را بفشارید.
آن را روی موهایتان ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و آن‌گاه آن را بشویید.
این عمل را دست کم یک یا این که دو توشه در هفته تکرار فرمایید.
۳. حنا


حنا یک رنگ طبیعی فوق‌العاده برای موی میباشد. این ماده علاوه بر تیره‌خیس کردن موهای شما، آنان را توانمند می نماید و شرایط میدهد.

پاره ای برگ حنا را لِه فرمائید تا به طور یک خمیر در آید. سه قاشق چای‌خوری پودر انگورفرنگی هندی، یک قاشق چای‌خوری پودر قهوه و مقداری ماست بی آلایش به آن بیشتر نمایید. مواد را یک‌دست روی موهایتان پخش نمائید. آن را بشویید و به طور معمول موهایتان را شامپو بزنید. هر دو تا چهار هفته یک توشه این عمل را تکرار نمائید.
شیوه دیگر این میباشد که برگ‌های حنا را در روغن نارگیل یا این که روغن خردل بجوشانید تا سیاه شوند و بعد آن را به موهایتان بمالید.
ماسک مو حنا را میتوانید همینطور از روش ادغام کردن قهوه‌ی سیاه داغ با پودر حنا تازمانیکه به غلظتی مانند ماست رسد به دست آورید. بگذارید یک سری ساعت در پیاله بماند. آن‌گاه آن را به موهایتان بمالید و بگذارید یک تا سه ساعت بماند. آنگاه موهایتان را با شامپو بشویید.
قطعا بخوانید: چه‌گونه قشنگ شویم؛ نکاتی که سبب ساز درخشش شما می شود
۴. روغن نارگیل و آبلیمو
روغن نارگیل تأثیر شگفت‌انگیزی بر موهای شما دارااست. این روغن موهایتان را مرطوب می‌نماید، پرورش موهای نو را تحریک می‌نماید، با بیماری‌ها نبرد میکند و بر درخشندگی موهایتان میافزاید. روغن نارگیل در درازمدت حتی قادر است سفیدی گیسو را معالجه نماید زیرا سرشار از آنتی‌اکسیدان میباشد.

سه قاشق چای‌خوری آبلیمو را با مقدار کافی روغن نارگیل (با دقت به بلندی موهایتان) ترکیب نمائید.
محلول را به موهایتان بمالید و روی پوست سرتان ماساژ دهید. بگذارید دست کم یک ساعت بماند و آن‌گاه با شامپو بشویید.
این عمل را هر هفته تکرار فرمائید.
۵. رُزماری و مریم‌گلی
هر دوی این گیاهان به صورت طبیعی موهای شمارا تیره‌خیس می نمایند و موهای سفیدتان را می‌پوشانند‌.

نصف فنجان از هر مورد از این دو گیاه را در دو فنجان آب بجوشانید و بگذارید یک ساعت بماند. آن‌گاه محلول را صاف فرمائید.
از محلول تحت عنوان یک منزه‌کننده بعداز شامپو زدن موهایتان به کارگیری نمائید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و آن‌گاه آن را بشویید.
هر هفته این کار را تکرار نمایید.
برای تهیه و تنظیم کتاب «رازهای زیبایی» کلیک نمایید
۶. شیره‌ی چغندر فارغ از شکر
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰


شما موهای‌تان را معمولا چه طور روی سرتان توده می کنید؟ آنان‌را با کلیپس پشت سرتان نگه میدارید یا این که مدام با یک کش، آن‌ها‌را دم‌اسبی می‌بندید؟ وسط‌تان با بافتن موی چه گونه میباشد؟

باور دارید که موهای بافته مدام آراسته و پاک باقی می مانند؟ هیچ می‌دانستید بستن نادرست موها قادر است در جراحت دیدن ریشه موی و ریزش آن اثرگذار باشد؟

 بهترین شامپو برای ریزش مو
در‌این مقاله، ما 5 برهان ریزش مو خانم ها را آورده‌ایم. نگاهی بدین عارضه ها بیندازید. شاید علت ریزش مو شما هم، یکی این 5 ادله باشد:

 
1- ریزش گیسو به جهت بافتن یا این که دم‌اسبی کردن موها

خیلی‌ها عادت دارا هستند موهای‌شان را در حین روز، پشت سرشان به موقعیت دم‌اسبی توده نمایند یا این که ببافند، البته این عمل قادر است یک کدام از عارضه ها ریزش شدید موها باشد. هر مدل کشیدن طولانی بازه گیسو و بافتن محکم آن، منجر ریزش موقتا گیسو (آلوپسیای کششی) ‌میگردد.

 
این ریزش موی معمولا دربین 3 تا 6 ماه ارتفاع میکشد و به ندرت متوقف میشود و سپس به آرامی، موها آغاز به پرورش دوباره میکنند. ولی در‌حالتی که این جور بستن گیسو، برای سال‌های متعددی ادامه ‌یابد، ممکن میباشد به ریزش دایمی موی منتهی شود.

در برخی موردها، گیسو به علت کشیده شدن، نزدیک پوست رمز میشکند. این گونه ریزش موی اکثر وقت ها در پیشانی و گوشه‌های پوست رمز (جایی که گیسو زیر بیشترین فشار میباشد)، مشاهده میشود.

ریزش گیسو صرفا بعد از به کارگیری ی همیشگی از جور‌های فوق فیس می دهد و با گزینش گاه به گاه این قبیل نوع موها، این عارضه رخداد نمی افتد.

 

  اضافه بخوانید:  مزوتراپی گیسو 
 

 

 
2- ریزش موی به جهت بارداری

بعضا از خانم‌ها بعد از وضع حمل، در گیر ریزش مو شدید میشوند. این دسته ریزش گیسو، به \"آلوپسیای پس از وضع حمل\" دارای اسم و رسم میباشد و معمولی و زود گذر میباشد و حدود 2 تا 3 ماه بعد از وضع حمل واقعه میفتد.

این ریزش موی، حدود 1 تا 6 ماه ادامه مییابد، آن‌گاه رویش طبیعی موی از رمز گرفته میشود. این مدل ریزش موی ممکن میباشد بعد از سقط جنین هم چشم شود.

 

اما تمامی مادر‌ها در گیر این عارضه نمیشوند. برای خودداری از ریزش گیسو با موهای‌تان با ملایمت عکس العمل فرمائید. آنها‌را کمتر ویرایش نمایید. از برس‌های قابل انعطاف برای کتف کردن موهایتان استعمال فرمائید. موهای‌تان را به آرامی بشویید و کم آب فرمائید. این جور ریزش موی به‌تدریج بیشتراز 4 ماه ارتفاع می کشد.

 

3- ریزش گیسو به جهت مصرف قرص‌های ضدبارداری

قرص های ضدبارداری را خیلی از خانم ها مصرف می‌نمایند، اما تعداد یه خرده از آن ها با میل کردن این قرص‌ها مبتلا ریزش موقتا موی می گردند. طولانی تر وقت ها بعداز جدا دارو، ریزش موی چهره میدهد. خانم‌هایی که موقع به کارگیری از این قرص‌ها مبتلا ریزش موی میگردند، ممکن میباشد موضوع موروثی هم داشته باشند و ریزش موهای شان با مصرف قرص‌ تشدید گردد.

هنگامی خانمی مصرف این قر‌ص‌ها را انقطاع میکند، دو یا این که سه ماه آن‌گاه متوجه ریزش موهای سرش می گردد. این ریزش ممکن میباشد 6 ماه ارتفاع بکشد و آنگاه متوقف شود. 6 تا 12 ماه بعداز آنکه ریزش موی انقطاع شد، مو رمز مجددا استارت به رویش مینماید.



 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
اشخاص بخش اعظمی برای قابل انعطاف کردن و یا این که تقویت کردن موهای خویش از طریق کراتینه کردن گیسو به کار گیری می نمایند. کراتینه موی سبب ساز تولید زخم های دورازشوخی به زیبایی پوست و مو شما میگردد.

با شیوه های طبیعی می توانید موهای خویش را تقویت نمایید و زیبایی را به موهایتان گشوده گردانید.

مهم‌ترین عارضه ها کراتینه گیسو با مواد شیمایی :

– خطر سرطان:
فرمالدئید، یک ماده سرطانزاست که نسبتاً در اکثر وقت ها تولید ها کراتینه موی یافت می شود. حتی دسته پر اسم و رسم کراتین موی به اسم مدل برزیلی دربردارنده فرمالدئید میباشد. در شرایطی که چه اضافه سالنهای زیبایی از ماسکهای موی برای تزکیه فرمالدئید به کارگیری می‌نمایند اما هیچ روشی نیست که از جذب مقدار بسیار نادر فرمالدئید از سطح پوست پیشگیری نماید و فرمالدئید خواص بالقوه شدیدی برای بروز کانسر داراست. در‌حالتی که چه تعداد مقداری‌از تولیدها کراتینه که فاقد فرمالدئید میباشند وجود دارا‌هستند اما این مواد حاصل دلخواه را ندارند به این دلیل که اقتدار صاف کنندگی موها به جهت وجود فرمالدئید میباشد.

– ریزش گیسو:
ایراد وسیع دیگر ریزش گیسو در تنی چند از مصرف کنندگان این نحوه میباشد. چشم گردیده که موها بعداز اولی شستشو از ریشه استارت به ریزش میکنند حتی در شرایطی‌که از تولیدات محافظت گیسو که در سالنها سفارش می شود، به کارگیری نمایند.

بعلاوه غیر از ریزش گیسو، نازک شدن گیسو هم طی یکسری هفته بعد از کراتینه موی چشم شده‌است.درین وضعیت مراجعه به دکتر کارشناس برای باز‌نگری علت ریزش موی ضروری میباشد و ممکن میباشد نیاز به مصرف داروهای ضد ریزش گیسو باشد.

– واکنشهای حساسیتی:
مثل بقیه مواردیکه برای گیسو انجام می گردد، کراتینه کردن موی نیز با بروز واکنشهای آلرژیک در تنی چند از اشخاص همدم بوده میباشد. این علائم مشتمل بر خارش و دانه‌های قرمز میباشد که علائم معمول حساسیت محسوب می گردند می بایست دقت داشته باشید در حالتی‌که مسئله حساسیت دارید، در گزینش این نحوه پاره ای‌تاءمل فرمائید.

دلایل جانبی ناشی از کراتینه کردن موی غالبا شدید میباشد. شما ممکن میباشد از فرم فریا وز موهای خویش خسته گردیده باشید البته بایستی اعتنا فرمایید که کراتینه کردن موی و پیرو آن صاف شدن موی معمولا اضافه از ۲ ماه دوام نمی‌آورد.

– تخریب ساختمان موی:
ممکن میباشد موها فورا بعداز کراتینه کردن، درخشان و درخشنده شوند اما این رخداد دوام متعددی ندارد و ۳-۲ هفته بعداز کراتینه کردن، قوام و بافت گیسو تغییر و تحول خواهد کرد. موها کم آب و آسیب پذیر میگردند اما فرم فر یا این که وز گیسو عوض شده و صاف شده‌است و به این ترتیب ممکن میباشد توقعی که شما از صاف شدن گیسو در حیث داشتید بعد از ۲ یا این که ۳ توشه شستن تامین نشود.

کراتینه کردن گیسو در خانه و صاف کردن موهای فر در منزل را تا حد قابلیت و امکان با به کارگیری از مواد طبیعی انجام دهید تا علاوه بر صاف و عریان شدن موهایتان ، سالم و استحکام انها نیز محافظت شود. در‌این بخش روشی بی آلایش برای کراتینه کردن موها در منزل را برایتان آورده ایم.

کراتینه موی با مواد طبیعی
- یک قاشق غذاخوری مالامال مایونز یا این که نصف لیوان شیر پرچرب، یکی موز، دو قاشق غذاخوری عسل، یکی زرده ی تخم مرغ و یک قاشق روغن نارگیل مواد و توی ادغام کن بریزید و اونقدر هم به خوره که یک ادغام یک پارچه و قابل انعطاف و وا رفته به دست به خاطر

بیست دقیقه گذشته از حموم روی موهاتون به مونه و سپس با شامپو بشورید. فوق العاده برای موهای کم آب و مصدوم و موخوره اثر گذار میباشد (دو الی سه توشه در هفته).

در افرادیکه موهای فر یا این که وز دارا‌هستند، این پروتئین به حد نصاب جهت قابل انعطاف کردن ساختمان موی نیست. کراتینه کردن موی عمدتاً با جایگزین کردن محتوای کراتین موی فعالیت می نماید.

- ماسک تخم مرغ، عسل، روغن زیتون:قبلی از انجام هرکاری بایستی بدانید که در‌حالتی که می خواهید به سود مطلوبی برسید نباید از مورد ها نقل شده به مقدار زیاد به کارگیری نمایید بلکه طبق فرمان و با دقت به اندازه موهایتان، گام به گام همه روند را انجام دهید.

 

طریق اولیه: 5 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 عدد تخم مرغ را با یکدیگر ادغام نمائید. خوب هم بزنید تا یک ادغام یک پارچه به دست آید. تمام ماسک موی را به موهای خویش بزنید و بعداز سپری شد 15 دقیقه، موهای خویش را بشویید.

 

کراتینه کردن گیسو و صاف کردن موهای فر را تا حد قابلیت و امکان با به کارگیری از مواد طبیعی انجام دهید

 

طرز دوم: ترکیب عسل و روغن زیتون نیز روشی بسیار مطلوب میباشد. می‌توانید 2 قاشق غذاخوری عسل و 3 قاشق غذاخوری روغن یتون را با یکدیگر ادغام نمائید و به موهایتان بمالید. مانند نحوه پیشین بعداز سپری شد 15 دقیقه روی موهایتان، موهای خویش را آبکشی فرمائید. برای دریافت کردن فیض بهتر می توانید یک قاشق غذاخوری آبلیمو و یا این که 2 قاشق غذاخوری از پودر دارچین را به ادغام ماسک خویش بیشتر نمائید.

 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
ماسک گیسو : زن و زیبایی زن از موهای وی آغاز میشود. یک کدام از وجه تمایزات اساسی در بین زن و مرد و آنچه که او‌را نظر زیبایی از مردان متعدد میکند موههای اوست.  براین اساس دقت و حفظ از این حرفه های خوشگل و دقیق از قدیم برای همگی بانوان مهم بوده میباشد. این روز ها اعتنا و رسیدگی به گیسو  یکی مهم‌ترین ارکان زیبایی و گهگاه بسیار مهم خیس از آرایش و پیرایش رخ به حساب آورده می شود. درحال حاضر سوال اینجاست که چطور و با چه روشهایی می‌توانیم از موهایمان حفظ کنیم و از جراحت هایی که در اثر پیرایش  موی به موها گاها وارد می‌کنیم، دوری کنیم؟ این ایام یکی وسایل مراقبتی از گیسو ماسک موها میباشند که با ترکیبات ویژه و یگانه خویش بخش قابل توجهی از سهم نگهداری از گیسو را به عهده دارا‌هستند . البته درین در بین فهمیدن نکات مهمی در زمینه‌ی شیوه درست و اصولی به کارگیری از ماسک موها لازم میباشد. در‌این نوشته‌ی‌علمی به بیان ۸ نکته بسیار  مهم درباره ی ماسک موها به شما خوا‌نندگان گرانبها گیسو بدن رو می‌پردازیم.

[megapros]ماسک گیسو مطلوب با موهای خویش را گزینش نمائید.[/megapros]
او‌لین و مهم‌ترین گام برای به کار گیری از ماسک موی تعیین ماسک گیسو مطلوب با موهایتان میباشد. چنانچه محصول موهایتان را نشناسید و ماسک گیسو قابل قبولی تعیین نکنید این قضیه موجب جراحت بیش تر به موهایتان خواهد شد. لذا پیشین از خرید به مدل ماسک موی اعتنا فرمایید. خانم های دارنده موهای مرطوب از ماسک موهای پروتئین دار استعمال نمایند. آنانی که موهای چرب دارا‌هستند صرفا در نصیب انتهایی موهای کم آب و مصدوم خویش از ماسک گیسو به کار گیری نمایند و اشخاصی که موهای خیلی کم آب دارا‌هستند از ماسک موهایی با مواد مفید اضافه سود بگیرند.

[megadesc]

مطالعه طولانی تر: ماسک طبیعی و همگی مواد لازم

در‌این مقاله شما با گونه های موادی آشنا میشوید که میتوانید در ساختن ماسک طبیعی برای شادابی پوست از آن فایده بجویید. تا انتهای با ما باشید تا گنجینه ای از زیبایی را بیاموزید.

[/megadesc]

[megapros]بطور مداوم از ماسک موی به کار گیری نمائید. [/megapros]
خیلی از خانم ها پس از تعیین ماسک گیسو برای بازه زمانی کوتاهی از آن استعمال می نمایند و بعداز یک زمان استعمال و بهبود نسبی موهایشان استعمال از آن را متوقف می‌کنند . نکته اینجاست که با بهبود نسبی موهای مصدوم نباید به کار گیری از آن را متوقف کرد . معمولا پس از شش ماه استعمال از ماسک موها میتوانید فیض ی مناسبی را از این ماسک موها مشاهده کنید. دست‌کم هفته ای یکبار از این ماسک موها به کارگیری نمائید تا بیشترین تاثیر را بر روی موهایتان داشته باشند.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

ماسک اختصاصی موهای فر

ماسکی که در پایین فراگیری داده گردیده برای تقویت و قابل انعطاف کردن موهای فر مطلوب میباشد.

بهترین شامپو برای ریزش مو

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری آلوئه ورا

1قاشق چایخوری گلیسیرین گیاهی

1/2 قاشق چایخوری نکتار آگاوه

1 قاشق چایخوری روغن نارگیل

 

طریق عمل

همگی مواد را بایکدیگر ترکیب فرمائید.

موها را شسته و این ماسک را بعداز گرمابه روی موها بمالید.

 

 

ماسک موی پروتئینی : برای موهای زخم‌چشم

مواد لازم

1 عدد زرده تخم مرغ

6 قاشق غذاخوری ماست طبیعی

 

طریق عمل

ماست و تخم‌مرغ را با هم ادغام فرمایید و روی موها بمالید.

به مقطع ۲۰ دقیقه روی راز کلاه بگذارید. آنگاه موها را با شامپو بشویید.

 

 

شامپو خانگی

در‌حالتی که نمیخواهید هر روز موهای خویش را شامپو بزنید، می‌توانید یک تمیزکننده خانگی بسازید تا از چرب شدن موها پیشگیری نمائید.

 

مواد لازم

1/4پیمانه شیر نارگیل

1/3پیمانه صابون خانگی روغن‌زیتونی (صابون خانگی کاستیل)

1/2قاشق چایخوری روغن ویتامین E

20قطره روغن اسانس

1/2قاشق چایخوری روغن بادام

 

طریق عمل

کلیه مواد را در یک شیشه مربا با هم ترکیب نمایید.

شیشه را حرکت دهید تا مواد به خورد هم بروند.

1قاشق چایخوری از آن را به شامپویی که می‌خواهید به موی بزنید، طولانی تر نمایید.

این ادغام برای مصرف یک ماه کافی خواهد بود.

 

 

ماسک گیسو درخشان‌ کننده توت‌ خارجی : برای ترمیم موهای کم آب

این میوه شیرین برای آبرسانی و براقیت موهای کم آب اثرگذار میباشد. با ماسک پایین می‌توانید موهای مجروح را معالجه فرمائید.

 

مواد لازم

8 عدد توت‌خارجی

2قاشق غذاخوری مایونز

 

طرز فعالیت

توت‌خارجی و مایونز را با یکدیگر ترکیب فرمایید تا مشابه کرم شوند.

آن گاه آن را روی موهای تر بمالید. به دوران ۱۵ دقیقه بگذارید روی موها بماند.

آن گاه موها را با شامپو بشویید و آب بکشید.

 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

چه چیزهایی « وز» گیسو را از بین می بـرد؟

بهترین شامپو برای ریزش مو

هیچ‌چیز بدتر از وز کردن موها نیست ولی چاره‌های معمولی‌ای موجود است که می‌توانید تـا حد زیادی از وز شدن موهای‌تـان جلوگیری کنید.

 

آب گازدار:

در‌صورتی‌که معمولا ترجیح می‌دهید بـرای خشک کردن موهای‌تـان از سشوار به کارگیری نکنید و دوست دارید موهای‌تـان بـه‌رخ طبیعی خشک شود و در‌صورتی‌که موهای شما بـه دلیل رطوبت وز می‌کنند، یک طریق خوب بـرای جلوگیری از این وز، استعمال از آب گازدار میباشد، کافی میباشد در خزینه بعداز این مثل همیشه موهای‌تـان را شستید و آبکشی کردید، در پایان یک‌توشه موهای‌تـان را با آب گازدار آبکشی کنید.

 

شایسته ترین شامپو برای گیسو وز

سرکه سیب:

یک راه‌حل طبیعی مؤثر دیگر بـرای جلوگیری از وز موها، به کار گیری از سرکه سیب میباشد، فرآیند استعمال از این روش هم خیلی شبیه به کارگیری از آب گازدار میباشد یعنی در خزینه مثل همیشه موهای‌تـان را بشویید و در انتها مقداری مساوی آب و سرکه سیب را با هم ترکیب کنید و موها را با آن آب بکشید.

 

ماءالشعیر:

چنانچه موهایی فر و همیشه با وضعیت دادن آنان مشکل دارید، یک چاره خوب استعمال از ماءالشعیر میباشد، ماءاشعیر فر موهای شمارا اثبات نگه می‌داراست تـا موهای شما وقتی خشک می‌شود نیز مثل زمانی باشد که خیس میباشد.کافی میباشد تمام موها را بـه آن آغشته کنید.

 

قابل انعطاف‌کننده طبیعی:

یک فرمول ویژه بـرای قابل انعطاف کردن و موقعیت دادن موهای خشک شما. 1فنجان مایونز را با نصف یک عدد آووکادو له گردیده ادغام کنید و آن‌قدر بزنید تـا شرایط چسبی پیدا کند، این ادغام را بـه موهای‌تـان بمالید آن‌گاه موها را با یک کلاه پلاستیکی و با یک حوله داغ روی آن را بپوشانید، حدود 02 دقیقه صبـر کنید آن گاه موها را آب بکشید، بـرای نتیجه بـهتر هفته‌ای یک‌توشه این کار را تکرار کنید.

 

روغن زیتون و نارگیل:

این روغن‌ها بـرای نزاع با وز بـهترین دوستـان شما میباشند. بـرای این‌که موهای شما خیلی چرب بـه‌لحاظ نرسد مقدار کمی از این روغن‌ها را کف دست‌تـان بـریزید بعد از آن میان موهای‌تـان بمالید.

 

صاف‌کننده‌های سرامیکی:

در‌حالتی که می‌خواهید موهای‌تـان را با اتو صاف کنید، اتویی گزینش کنید که کاغذ‌های سرامیکی داشته باشد.

 

تعدادی ماسک خانگی و بی آلایش بـرای بـهبود گیسو‌های وز و کم آب

  • ord me
  • ۰
  • ۰

 بهترین شامپو برای ریزش مو

ریزش موها طبیعی میباشد.صرفا با جستن یک سری تار موی در برس یا این که روی جامه هایتان، نگران ریزش موهایتان  نباشید. حیف کردن ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی روزمره، طبیعی میباشد. ریزش موی هنگامی هشدار دهنده میباشد که موها نوع گونه بریزند و به مرور دوره نادر پشت شوند. در‌این‌صورت‌، مسلماً به کارشناس رجوع‌کنید.
ریزش گیسو زمینه ای وجود ندارد که تنها آقایان را مشغول نماید.ریزش گیسو همانگونه که برای آقایان فیس می دهد، برای خانم‌ها هم واقعه می‌ افتد. الگوهای ریزش گیسو که برای ما مهم میباشد به چندین فیس خویش را نشان میدهد؛
 ممکن میباشد موهای همگی‌ی نقاط سرتان معدود پشت شوند. یا این که اینکه خالی شدن اواسط سرتان بیش تر و بیش تر نمایان شود. ممکن میباشد نصیب‌هایی از راز(به عنوان مثالً میانه آن) به صورت یک سکه خالی شود. یک الگوی کم هنگامی میباشد که گیسو راز از حیطه‌ی خط پیشانی‌ عقب‌خیس برود.قبلی از معالجه، در پی علت ریزش گیسو باشید.

بعضی وقتها ریزش موی طبیعی میباشد و خویش به خویش رفع می‌گردد؛ مثل ریزش موی پس از وضع حمل. البته موردها متعددی هم میباشند که فارغ از معالجه رفع نمیشوند. کارداران متفاوتی مثل بیماری‌، خطاها هورمونی، ارتقاء سن، استرس، سبک معاش و تغذیه ناسالم می توانند سبب ریزش موی شوند.
تشخیص صحیح برهان ریزش موی او‌لین گام برای معالجه آن میباشد. می توانید با در دست گرفتن سطح هورمون‌ها جلوی ریزش گیسو ناشی از اختلالات تیروئیدی را بگیرید. پس، گذشته از هرکاری بهتر میباشد اختلالات تیروئیدی و اشتباهات هورمونی چک ‌شود.
درپی به معرفی ۹ ادله اصلی و شایع ریزش موی می پردازیم:
۱٫ وراثتشایع‌ترین علت ریزش گیسو وراثت میباشد که به آن ریزش گیسو با الگوی مردانه و ریزش گیسو با الگوی زنانه هم می گویند. ریزش گیسو معمولاً با ارتقاء سن فیس می دهد و الگویی معلوم و قابل پیش گویی داراست.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

روغنِ گرم‌گردیده

بهترین شامپو برای ریزش مو
در شرایطی که شما هم دوست دارید فارغ از جراحت به موهای قشنگ و براق‌تان آن ها را صاف نمائید، میتوانید راهکارهای خانگی صاف کردن موها را آزمون فرمایید. در آشپزخانه‌ی شما موادی موجود است که قادر است به شما یاری دهد تا موهای‌ خویش را به‌چهره طبیعی صاف فرمائید. این‌راه‌های خانگی را نباید بیش تر از دو یا این که سه توشه در هفته به‌عمل ببرید. استعمال‌ی روزمره‌ی این راهکارها برای تندرست پوست راز و موها خوب وجود ندارد.

۱. روغنِ گرم‌گردیده


به کارگیری‌‌ی تر و تمیز از روغن گرم‌گردیده یک کدام از شایسته ترین و بی آلایش‌ترین رویه‌ها برای صاف کردن موها و آبرسانی به آنهاست. حرارت و اشباع‌سازی ناشی از روغن گرم، موهای فردار و مجعد شمارا صاف خواهد کرد. برای این طرز، شایسته ترین روغن، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام و روغن کنجد میباشد.

روغن آیتم نظرتان را در مایکروویو به‌مقطع ۲۰ ثانیه پاره ای گرم نمایید.
روغن گرم‌‌گردیده را به موها بمالید و پوست رمز را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ بدهید.
موها را تماما کتف بزنید تا روغن به‌طور یکسان تمامی‌جا پخش شود. با این فعالیت از شکستن موها هنگام شست‌وشو نیز پرهیز خواهید کرد.
موهای خویش را با یک حوله‌ی گرم و مرطوب به‌برهه زمانی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپوشانید.
موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.
زمانی موهایتان هنوز تر و نمناک میباشد با یک کتف‌ی دندانه‌درشت، خیر با بُرس، آن ها را به آرامی کتف بزنید و آن گاه اذن بدهید کم آب شوند.
مسلما بخوانید: علت ریزش موی و تعدادی راهکار برای خودداری از ریزش موی
۲. شیر نارگیل


گفته میگردد که شیر نارگیل به صاف شدن موها یاری میکند. شیر نارگیل دارنده خواص مرطوب‌کنندگی میباشد و سبب درخشندگی و زیبایی موها نیز میگردد. در ضمن به‌خیال و خاطر دارا بودن خصوصیت‌های آنتی‌باکتریال، ضدقارچ و ضدویروسی برای حفظ از پوست رمز در قبال عفونت بسیار اثر گذار میباشد.

در یک بطری شیشه‌ای، یک فنجان شیر نارگیل نو‌ را با آب یکی لیمو ترش ادغام فرمایید.
بطری شیشه‌ای را برای یک سری ساعت در فریزر بگذارید، تا هنگامی که یک لایه‌ی کِرِمی روی آن تشکیل شود.
با این کِرِم، گیسو و پوست سرتان را ماساژ بدهید و آنگاه بگذارید ۲۰ دقیقه بماند.
سرتان را با یک کلاه دوش یا این که کلاه شنا بپوشانید و یک حوله‌ی گرم و مرطوب هم به دور این کلاه بپیچید.
اذن بدهید ۳۰ دقیقه بماند و بعد از آن شامپو و قابل انعطاف‌کننده بزنید.
هنگامی هنوز موهایتان تر میباشد آن ها را کتف بزنید و اذن بدهید کم آب شوند.
۳. شیر


شیر دارنده خاصیت مرطوب‌کنندگی میباشد و به صاف شدن موها یاری می نماید. همینطور پروتئین مو جود در شیر، ساقه‌ی موها را تقویت و آنان‌را قابل انعطاف می کند و فرها را از در میان میبرد.

نصف یک فنجان شیر و آب را با هم مخلوط فرمائید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. پیچ‌خوردگی‌های موی را کتف بزنید، ادغام به‌دست آمده را روی موها اسپری فرمائید و مجدد کتف بزنید. اذن بدهید ۳۰ دقیقه بماند تا شیر جذب موها شود. آنگاه با شامپو بشویید و قابل انعطاف‌کننده بزنید.
یک قاشق غذاخوری عسل را در یک فنجان شیر ادغام نمائید. سه عدد چهارتا توت‌خارجی را له و به ادغام طولانی تر فرمایید. ترکیب به‌دست آمده را به تمام موها بمالید و با یک حوله‌ به‌بازه زمانی دو ساعت بپوشانید. موها را با یک شامپوی ملایم بشویید، با یک کتف‌ی دندانه‌درشت کتف بزنید و بگذارید موهایتان کم آب شوند.
بدون شک بخوانید: خودداری از سپید شدن موی با ۱۰ ماده‌ای که شمارا برنا‌‌خیس نگه میدارد
۴. تخم‌مرغ و روغن زیتون

 

  • ord me