درمان ریزش مو با انبه

  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
همگی‌ی ما در معاش‌مان دستکم یک زن را میشناسیم که موهایی سلامت، پرپشت و بسیار مرتب دارااست. انگار همین هم اکنون از یک کدام از شایسته ترین تالار‌های آرایش و پیرایش خارج آمده باشد. شکی وجود ندارد که‌این شخص صبح پاره ای زودتر از خواب بیدار می‌گردد تا به موهایش رسد، سشوار بکشد، از تولید ها مراقبتی، و کتف‌ی دندانه درشت و اختصاصی مفتوح کردن گره گیسو به کارگیری نماید. وی هیچ گاه اذن نمی‌دهد موهایش از فرط کم آبی، بدحالت، جراحت‌چشم و آسیب پذیر به‌لحاظ برسند. اکثری از ما این زن را تحسین میکنیم (و مقداری هم به وی غبطه می خوریم). هیچوقت نمیشود که ما هم مثل وی باشیم به این دلیل‌که معاش‌مان پرمشغله و بی‌نظم میباشد و وقت ها فراغت‌مان نیز مهم‌خیس از این میباشد که آن را برای رسیدگی به موهایمان صرف کنیم. ولی با راهکارهایی بی آلایش‌ میتوانیم در برنامه‌ی‌ روزمره‌مان وقتی برای نگهداری از گیسو اختصاص دهیم. سوای مدل موی، این راهکارها برای همگی‌ مؤثرند. با پیروی از این اوامرو نواهی موهایی تندرست‌خیس، شاداب‌خیس و مرتب‌خیس خواهید داشت و می توانید با ریزش گیسو خداحافظی نمایید.

بدون شک بخوانید:
تقویت موها؛ ۸ روشی که به موهای ضعیف و نازک جان میبخشد
رویش سریع موی با موادی که شما‌را از ریزش موی نجات میدهد
علت ریزش گیسو در زنان و معالجه آن
۱. موهایتان را حداکثر دو تا سه توشه در هفته بشویید

هر چندین وقت یک‌توشه بایستی موها را بشوییم؟ این پرسشی میباشد که صنعت تولیدات نگهداری از گیسو همواره با آن مواجه بوده میباشد. کارشناسان معتقدند خوب میباشد از دفعات آن بکاهیم. هر چقدر هم که دل‌تان بخواهد موها ظاهری پاک داشته باشند گشوده هم شستن هر روزه‌ی آن نادرست میباشد.

زمانی هر روز گیسو ها را بشوییم، مواد شیمیایی جانور در شامپو ها این روغن‌ ها را از در میان می‌ مارک - حفظ از گیسو

دن شارپ (Dan Sharp) یک کدام از متخصصین مد و آرایش و پیرایش در نیویورک که مشتریانش بازیگران مطرح هالیوود می باشند معتقد است: «چربی‌های طبیعی موی در مراقبت وضعیت، رطوبت و نرمی موی نقش مهمی دارا‌هستند، هنگامی هر روز موها را بشوییم، مواد شیمیایی جان دار در شامپوها این چربی‌ها را از دربین می برند. غدد چربی ذیل پوست راز با تصور اینکه موها چربی طبیعی خویش را از دست داده‌اند، برای نگهداری تندرست گیسو چربی بیشتری ساخت مینمایند. آن وقت میباشد که هرچه اضافه موها را بشویید، چرب‌خیس می گردند. پس حواس‌تان باشد حتی در شرایطی‌که هر روز خزینه میکنید، موها را حداکثر دو تا سه توشه در هفته بشویید.

مسلما بخوانید: معرفی شایسته ترین ماسک موها برای اشکال موی
موهای رنگ گردیده را بیش تر از حد نشویید
مورد‌ی شستشوی موها درباره ی موهای رنگ‌گردیده که با شستشوی زیاد درخشندگی خویش را از دست می دهند، اهمیت طولانی تر مییابد.

تریسی کانینگهام (Tracey Cunningham) کارشناس رنگ موی میگوید «اصلی ترین نادرست، شستشوی هر روزه‌ی موهای رنگ‌شده‌است. شامپویی مطلوب برای موهای رنگ گردیده‌ بخرید، پیشنهاد میکنم از شامپوهایی استعمال نمایید که در قبال اشعه‌ی خورشید مقاوم می باشند و هر یک‌سری روز یک‌توشه با شستشو با این مدل شامپوها و به کارگیری از وضعیت دهنده‌های مطلوب، موها را شاداب و سلامت نگه‌ دارید.

فراموش نکنید: موها را هر روز با شامپو نشویید. شامپو با از دربین بردن چربی، نرمی و خوش حالتی موها را از در بین می برد.

به مدل موها و روش‌ی معاش‌ خویش اعتنا داشته باشید
معیار شستشوی موها به گونه گیسو نیز بستگی دارااست. میتوانید از آرایشگر خویش یا این که کارشناس پوست و گیسو در باب جور موهایتان بپرسید. چربی یا این که کم آبی موها به ترازو ترشح چربی پوست راز بستگی داراست.

پزشک دوریس دی (Dr. Doris Day) کارشناس پوست میگوید «در‌صورتی‌که موهایتان مجعد میباشد میتوانید دربین شستشوی موها مسافت‌ی بیشتری بیندازید. البته موهای لَخت و صاف زودتر چرب میگردند و زودتر نیاز به شستشو دارا هستند. در حالتی که موهای فوق‌العاده لختی دارید احتمالا نمی‌توانید بیش تر از دو روز میان شستشوی موها مسافت بگذارید.

نحوه‌ی معاش، مثلا ورزش هر روزه، نیز در واحد سنجش شستشوی موی مؤثر میباشد. ولی حتی در‌این‌صورت‌ هم طرق قابل قبولی برای کاهش دفعات شستشوی موها موجود است. میتوانید صرفا موها را آب بکشید و از شامپو استعمال نکنید.

شاید تصور اینکه پس از ورزش دوش بگیرید ولی موها را با شامپو نشویید برایتان غیر ممکن باشد البته برای تزکیه عرق نیازی به به کارگیری از شامپو وجود ندارد. عرق و نمک نتیجه ها از آن با شستشو با آب خالی هم تمیز میشوند و نیازی به به کار گیری از شامپو و از در بین بردن چربی موی وجود ندارد.

بدون شک بخوانید: ۱۲ خوراکی طبیعی برای خودداری از ریزش گیسو
از شامپوهای کم آب استعمال نمایید
در غایت چنانچه میخواهید دفعات شستشوی هفتگی گیسو را کاهش دهید، با شامپوهای کم آب دوست باشید. شامپوی کم آب به طور پودر با شالوده‌ی آرد برنج یا این که ذرت میباشد که سوای استعمال از آب، چربی گیسو را کاهش می دهد. توده‌ای از محققین معتقدند از آنجایی‌ که شامپوهای عادی چربی طبیعی پوست را از فی مابین می برند شامپوهای کم آب می توانند مورد‌ی بهتری باشند.

در شرایطی‌که موهای خیلی چربی دارید میتوانید به جای شستشوی روزمره‌ی موها، از شامپوهای کم آب به کارگیری فرمائید. در حالتی که اذن دهید شامپوی کم آب روی موهایتان بماند و با کتف زدن آن را از روی موها تمیز نکنید، به موهایتان حجم می دهد. عباوه بر این، شامپوهای کم آب به تجدید بنا ریشه‌، نوک ‌گیسو و نگهداری رطوبت موها امداد می‌نماید.

۲. موها را با آب داغ نشویید و تنها به پوست رمز شامپو بزنید خیر به انتهای موها
تلاش نمائید از شامپو و قابل انعطاف کننده‌ ی متناسب با مدل موی ها و معیار جراحت‌ چشم‌ گی آن به کارگیری نمائید - مراقب از گیسو

نوبت که به شامپو زدن میرسد اکثر ما موها را بالای سرمان عده می کنیم، حجم متعددی از شامپو روی آن می‌ریزیم و موها را چنگ میزنیم البته این نحوه و افراط در استعمال از تولیدها شستشوی گیسو، بیش تر از آنکه اثر گذار باشد، به موها زخم میزند.

تندرست، درخشندگی و زیبایی موها از گرمابه آغاز میگردد. پس تلاش نمایید از شامپو و قابل انعطاف کننده‌ی متناسب با مدل موها و معیار زخم‌دیدگی آن به کار گیری نمایید. حجم شامپویی که می بایست برای شستشوی استعمال نمایید به ارتفاع و ضخامت موها بستگی داراست. معمولا یه خرده شامپو به اندازه‌ی یک سکه‌ی کوچک برای حجم متوسطی از گیسو کافی میباشد. موهای بلند به یه خرده شامپوی اضافه نیاز دارا هستند.

انگیزه شستشوی پوست رمز میباشد خیر انتهای موها
خیر فقط ترازو شامپوی مصرفی، بلکه محل استعمال از شامپو نیز اهمیت داراست. پس حواس‌تان باشد، شامپو را تنها به کف سرتان بزنید، خیر به نوک تارهای موها، زیرا آب شامپو را به نوک تارهای گیسو می رساند و لازم وجود ندارد آن‌قدر شامپو بریزید که نوک گیسو را هم بشویید.

بدون شک بخوانید: تاثیر استرس بر پوست، گیسو و ناخن
برای یاری به گردش خون، پوست رمز را ماساژ بدهید
ماساژ پوست رمز حین شامپو زدن، واحد سنجش گردش خون ذیل پوست را ارتقا میدهد و به سم‌زدایی پوست رمز یاری مینماید. داشتن موهایی سلامت و مستحکم، ظواهر شمارا بهتر جلوه می دهد. به کار گیری صحیح از شامپو و قابل انعطاف‌کننده‌ درین در میان نقش بسیار مهمی داراست. حین شامپو زدن، پوست رمز را ماساژ بدهید تا به گردش خون در‌این حیطه امداد فرمایید.

از آب داغ پرهیز کنید
آب دوش را مقداری خنک‌خیس فرمایید، شستن پوست راز با آب داغ، چربی و رطوبت موها را از دربین می برد، موهای کم آب گره‌ میخورند، و در فیض آسیب پذیر‌خیس می گردند.

۳. پیش از استعمال از قابل انعطاف کننده، آب مازاد موها را بگیرید
پیش از به کارگیری از قابل انعطاف کننده آب موهای‌ تان را بگیرید - محافظت از گیسو

اینکه از چه قابل انعطاف‌کننده‌ای، با چه کیفیتی و چه‌طور به کارگیری میکنید بسیار مهم‌خیس از مرحله‌ی شامپو زدن میباشد. پس حواس‌تان باشد. عملکرد فرمایید از قابل انعطاف‌کننده‌های کیفیت خوب جان دار در بازار استعمال فرمائید، و یادتان باشد مدام موها را پس از استعمال از قابل انعطاف‌کننده‌ها و ماسک موی به‌نیکی بشویید مخصوصا در حالتی که موها جراحت‌چشم و رنگ گردیده باشند.

تریسی کانینگهام می گوید «به سالم موهای رنگ گردیده‌ی خویش و کیفیت رنگ موی اهمیت بدهید. اشخاصی که موهای تن درستی دارا هستند در منزل و با یاری معالجه‌های خانگی به موهای خویش طولانی تر می‌رسند. معمولا مردم آن‌قدر که به محافظت از جامه‌های گران قیمت خویش اهمیت میدهند برای موهایشان بها قائل نیستند.»

به کارگیری از قابل انعطاف‌کننده هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که موهای کلفت‌خیس و مجعدتر داشته باشید. پس بدین نکته هم اعتنا فرمائید.

موهای بسیار مجعد که معمولا زیاد گره میخورند، نیاز به قابل انعطاف‌کننده‌ای کارکشته‌خیس داراست. خواسته این وجود ندارد که بایستی قابل انعطاف کننده را مقطع بیشتری روی موها قرار بدهیم بلکه بایستی از قابل انعطاف‌کننده‌ای برای این دسته موی به کار گیری کنیم که رطوبت و پروتئین از دست رفته را به آن برگرداند. برای استعمال از قابل انعطاف‌کننده یا این که بایستی از حرارت یاری بگیرید یا این که قابل انعطاف‌کننده را در خزینه به موها بزنید و اذن بدهید کل عصر خزینه‌ روی موها بماند. میتوانید پس از به کارگیری از بعضا قابل انعطاف‌کننده‌ها و ماسک‌ها، موی را با کلاهی پلاستیکی بپوشانید یا این که با حرارت سشوار یه خرده موها را گرم نمائید تا قابل انعطاف‌کننده تأثیر بیشتری داشته باشد.

شستن قابل انعطاف‌کننده‌ها مورد بسیار مهمی میباشد. کارایی فرمائید آن را با آب تماما از روی موها بشویید البته هیچ وقت برای شستن قابل انعطاف کننده‌ از شامپو به کار گیری نکنید.

قطعا بخوانید: آبرسانی به گیسو با ۲۸ روشی که سبب درخشندگی موهایتان می‌گردد
قبلی از به کار گیری از قابل انعطاف‌کننده، با حوله یه خرده آب موها را بگیرید
پس از شامپو و گذشته از به کارگیری از قابل انعطاف‌کننده یه خرده آب موها را بگیرید زیرا چنانچه موی خیلی تر باشد اذن نمی‌دهد قابل انعطاف‌کننده به مغز ساقه‌ی گیسو نفوذ نماید و روی آن تأثیر بگذارد. پس رطوبت مایحتاج گیسو به آن بازنمی‌گردد و شاداب و درخشان به لحاظ نمیرسد. در حالتی که دوره‌تان محدود میباشد دست کم آب مازاد موها را با فشار دست بگیرید زیرا مویی که از آب اشباع گردیده باشد، ظرفیتی برای قبول مواد دیگر ندارد و تغذیه نمی شود.

قابل انعطاف کننده را به ریشه‌ی موی نزنید، صرفا نوک موها را با آن بپوشانید
هیچ وقت قابل انعطاف‌کننده را به کف راز و ریشه‌ی موی نزنید زیرا سبب ساز می گردد پوست راز زودتر چرب شود.

خوب میباشد اعتنا داشته باشید در چه مواردی موهایتان بیش تر کم آب می شود. هنگام ورزش، عرق می کنید. عرقی که روی موها می‌نشیند سبب ساز از میان رفتن رطوبت آن، و در فیض سبب بی آبی موها می‌گردد. پس پیش از رفتن به باشگاه یا این که ورزش، مخصوصا در فصل‌تابستان، موها را پاره ای مرطوب نمائید و از نصفه‌ی ساقه‌‌ی موی تا نوک آن را قابل انعطاف‌کننده بزنید. هنگام گرمابه پس از ورزش موها را با آب بشویید تا قابل انعطاف‌کننده از روی آن از بین برود. براین اساس درخشندگی گیسو را محافظت می کنید و آن را هیدراته و مرطوب نگه‌ میدارید. ولی برای هیدراته نگه‌داشتن موها بهتر میباشد موها را در معرض تابش فروغ و روشنایی آفتاب نیز قرار ندهید.

۴. موها را دوبار در روز از ساقه‌ به ریشه برس بزنید
مو تندرست دوبار در روز نیاز به برس کشیدن یا این که کتف‌ زدن دارااست - نگهداری از موی

گیسو تندرست نیاز به برس کشیدن منظم داراست ولی مراقب باشید با کتف زدن به موها زخم نزنید.

برای داشتن موهایی سلامت، درخشان و فارغ از گره بایستی آن‌ها‌را یک توشه صبح و یک توشه قبلی از رفتن به رختخواب حدود یک دقیقه کتف بزنید.

موقع کتف زدن با موهایتان کریم ومهربان باشید. زمانی با وقار با موهایتان اخلاق و رفتار فرمایید آن‌ها هم با درخشندگی و زیبایی خویش لطف شمارا جبران می کنند.

برای موهای مرطوب از کتف به کارگیری فرمائید و آن‌ها‌را برس نزنید
زمانی موهایتان تر باشند، ضعیف‌خیس، آسیب پذیر‌خیس و زخم‌پذیرتر می‌باشند. کارایی نکنید موها را با کشیدن یا این که حرکت دادن حوله روی راز کم آب فرمایید، در ازای هر بخش از موها را به‌آرامی لای حوله فشار بدهید تا آب مازاد آن گرفته شود. موها را زمانی که رطوبت دارااست برس نزنید، از کتف‌‌ای دندانه درشت به کار گیری نمائید و در آغاز ساقه و نوک موی و آن‌گاه نصیب‌های فراتر را کتف نمائید.

مسلما بخوانید: شناخت با طرز‌های معالجه موخوره
اولیه ذیل گیسو را برس بزنید
به عبارتی‌طور که اشاره کردیم نخستین ساقه و نوک موها بعد نصیب‌های فراتر و ریشه‌ی گیسو را برس بزنید زیرا برس زدن از ریشه‌‌، به گیسو زخم میزند و سبب کنده شدن موها میگردد.

هنگام به کارگیری از سشوار از برس مطلوب به کار گیری فرمایید
در منزل هنگام به کارگیری از سشوار از برس‌های گرد منحصر به فرد، و برای وضعیت دادن و اصلاح کردن موها از کتف‌هایی که دم‌ باریک دارا‌هستند، امداد بگیرید.

شانه مو را تمیر نگه دارید
برس مو آلوده که آکنده‌از گیسو و چربی باشد محل قابل قبولی برای رویش و نشر اشکال باکتری‌های مضر میباشد. پس حواس‌تان باشد شانه سر را دست‌کم یک توشه در ماه با محلول جوش شیرین و آب ولرم بشویید. به کارگیری از یک مسواک کهنه می تواند به شما یاری دهد حتی از شر موها و پرزهای ریز روی برس هم خلاص گردید.
 

  • ۹۹/۰۲/۳۰
  • ord me

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی