درمان ریزش مو با انبه

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ظرافت تارهای گیسو


همۀ غذاهایی که برای تن مغذی می‌باشند، موهایی سالمتر نیز به ارمغان می‌آورند. پروتئین و اسیدهای چرب omega-3 جان دار در ماهی سالامون و آجیل پوست راز شما‌را سلامت خیس می‌نمایند.

1- تقویت موهای نازک با سیلیکون

بهترین شامپو برای ریزش مو

ظرافت تارهای گیسو ، بی حالی و اصطلاحاً مردگی گیسو یک کدام از مرسوم ترین گلایه های زنان از موهایشان میباشد. با این حالا تعداد اندکی از زنان شایسته ترین معالجه برای این بحران را میدانند. قابل انعطاف کننده های کارکشته صرفا موجب لختی و افتادگی موها میگردند . شایسته ترین چاره برای این خلل به کارگیری از محصول ها دربردارنده سیلیکون ، از قبیل dimethicone یا این که cyclomethicone میباشد. این مواد تار های نازک موی را با یک غشاء نازک می پوشانند و موجب مالامال پشت شدن گیسو ها میگردند و از چرب به حیث وصال موها خودداری میکنند. این لایۀ سیلیکون حتی بعداز آبکشی موها بر روی تارهای موی باقی میماند.

2- برای داشتن موهایی سلامت ماهی و آجیل بخورید.

همۀ غذاهایی که برای تن مغذی می‌باشند، موهایی سالمتر نیز به ارمغان میاورند. پروتئین و اسیدهای چرب omega-3 جانور در ماهی سالامون و آجیل پوست رمز شما‌را سلامت خیس می‌کنند. مواد پرخاصیت جان دار در صیفیجات ، لوبیا و هویج نیز برای موهای شما مفیدند. مراقب رژیم های لاغری با انگیزه کاهش وزن سریع باشید. کمبود بعضا از مواد مفید، از قبیل روی، بیوتین، یا این که پروتئین، باعث به شکنندگی یا این که ریزش گیسو میگردد.

3- حفاظت از برق موها با آب ولرم

آب گرم سبوم پوست راز را از میان می‌برد .سبوم روغنی حفظ کننده در پوست رمز میباشد که تحت عنوان یک قابل انعطاف کنندۀ طبیعی فعالیت می نماید و به موها درخشندگی می‌بخشد. اما این به آن شکل وجود ندارد که شما برای نزاع با کدری موها می بایست سختی دوش سرد دریافت کردن را متحمل گردید .شما می‌توانید از آب ولرم برای شستن موهای خویش به کارگیری فرمائید و هنگام شامپو کردن موها، پوست رمز را ماساژ دهید.

4- ترمیم موی خوره با پروتئین

پیرایش مکرر موها، رنگ آمیزی، دکلره یا این که فر کردن آن‌ها به کوتیکول یا این که لایه نگهدارنده بیرونی موی زخم می‌رساند و سود چیزی میباشد که ما آن را \"موخوره\" می نامیم. خوشبختانه، تولید ها اکثری در بازار برای یاری به ترمیم این زخم موجود هست. شما بایستی دنبال قابل انعطاف کننده های دربردارنده پروتئین باشید. آن‌ها در واقع به رخنه‌ در بین موها نفوذ ،و موی را ترمیم مینمایند. اما این ترمیم با شامپو کردن دوبارۀ موها از دربین می رود ،به این ترتیب استفادۀ منظم از آنها سفارش شده‌است.

5- پرپشت کردن موها

در واقعیت ژن ها معیار پرپشتی موها را گزینش مینمایند، ولی تکنیک هایی که شما در آرایش کردن آنان به عمل می‌برید نیز بسیار مؤثرند . موقرمزها معمولاً موی هایی قطور خیس دارا هستند، در حالی که تارهای مو بلوندها باریکتر البته اضافه میباشد. خوشبختانه، شما میتوانید حجم موهای خویش را بیش تر فرمائید ،اکنون به هر رنگی که باشند . از قابل انعطاف کننده ها و موشواره های دربردارنده برگهای سبز به کار گیری فرمایید (leave-in). و در آغاز ریشۀ موهای خویش را کم آب نمایید. در حالتی که موهای شما خیلی نازک میباشد، هنگام کم آب کردن، فر یا این که شرایط دادن آن‌ها از حرارت معدود به کار گیری نمائید.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو
همگی‌ی ما در معاش‌مان دستکم یک زن را میشناسیم که موهایی سلامت، پرپشت و بسیار مرتب دارااست. انگار همین هم اکنون از یک کدام از شایسته ترین تالار‌های آرایش و پیرایش خارج آمده باشد. شکی وجود ندارد که‌این شخص صبح پاره ای زودتر از خواب بیدار می‌گردد تا به موهایش رسد، سشوار بکشد، از تولید ها مراقبتی، و کتف‌ی دندانه درشت و اختصاصی مفتوح کردن گره گیسو به کارگیری نماید. وی هیچ گاه اذن نمی‌دهد موهایش از فرط کم آبی، بدحالت، جراحت‌چشم و آسیب پذیر به‌لحاظ برسند. اکثری از ما این زن را تحسین میکنیم (و مقداری هم به وی غبطه می خوریم). هیچوقت نمیشود که ما هم مثل وی باشیم به این دلیل‌که معاش‌مان پرمشغله و بی‌نظم میباشد و وقت ها فراغت‌مان نیز مهم‌خیس از این میباشد که آن را برای رسیدگی به موهایمان صرف کنیم. ولی با راهکارهایی بی آلایش‌ میتوانیم در برنامه‌ی‌ روزمره‌مان وقتی برای نگهداری از گیسو اختصاص دهیم. سوای مدل موی، این راهکارها برای همگی‌ مؤثرند. با پیروی از این اوامرو نواهی موهایی تندرست‌خیس، شاداب‌خیس و مرتب‌خیس خواهید داشت و می توانید با ریزش گیسو خداحافظی نمایید.

بدون شک بخوانید:
تقویت موها؛ ۸ روشی که به موهای ضعیف و نازک جان میبخشد
رویش سریع موی با موادی که شما‌را از ریزش موی نجات میدهد
علت ریزش گیسو در زنان و معالجه آن
۱. موهایتان را حداکثر دو تا سه توشه در هفته بشویید

هر چندین وقت یک‌توشه بایستی موها را بشوییم؟ این پرسشی میباشد که صنعت تولیدات نگهداری از گیسو همواره با آن مواجه بوده میباشد. کارشناسان معتقدند خوب میباشد از دفعات آن بکاهیم. هر چقدر هم که دل‌تان بخواهد موها ظاهری پاک داشته باشند گشوده هم شستن هر روزه‌ی آن نادرست میباشد.

زمانی هر روز گیسو ها را بشوییم، مواد شیمیایی جانور در شامپو ها این روغن‌ ها را از در میان می‌ مارک - حفظ از گیسو

دن شارپ (Dan Sharp) یک کدام از متخصصین مد و آرایش و پیرایش در نیویورک که مشتریانش بازیگران مطرح هالیوود می باشند معتقد است: «چربی‌های طبیعی موی در مراقبت وضعیت، رطوبت و نرمی موی نقش مهمی دارا‌هستند، هنگامی هر روز موها را بشوییم، مواد شیمیایی جان دار در شامپوها این چربی‌ها را از دربین می برند. غدد چربی ذیل پوست راز با تصور اینکه موها چربی طبیعی خویش را از دست داده‌اند، برای نگهداری تندرست گیسو چربی بیشتری ساخت مینمایند. آن وقت میباشد که هرچه اضافه موها را بشویید، چرب‌خیس می گردند. پس حواس‌تان باشد حتی در شرایطی‌که هر روز خزینه میکنید، موها را حداکثر دو تا سه توشه در هفته بشویید.

مسلما بخوانید: معرفی شایسته ترین ماسک موها برای اشکال موی
موهای رنگ گردیده را بیش تر از حد نشویید
مورد‌ی شستشوی موها درباره ی موهای رنگ‌گردیده که با شستشوی زیاد درخشندگی خویش را از دست می دهند، اهمیت طولانی تر مییابد.

تریسی کانینگهام (Tracey Cunningham) کارشناس رنگ موی میگوید «اصلی ترین نادرست، شستشوی هر روزه‌ی موهای رنگ‌شده‌است. شامپویی مطلوب برای موهای رنگ گردیده‌ بخرید، پیشنهاد میکنم از شامپوهایی استعمال نمایید که در قبال اشعه‌ی خورشید مقاوم می باشند و هر یک‌سری روز یک‌توشه با شستشو با این مدل شامپوها و به کارگیری از وضعیت دهنده‌های مطلوب، موها را شاداب و سلامت نگه‌ دارید.

فراموش نکنید: موها را هر روز با شامپو نشویید. شامپو با از دربین بردن چربی، نرمی و خوش حالتی موها را از در بین می برد.

به مدل موها و روش‌ی معاش‌ خویش اعتنا داشته باشید
معیار شستشوی موها به گونه گیسو نیز بستگی دارااست. میتوانید از آرایشگر خویش یا این که کارشناس پوست و گیسو در باب جور موهایتان بپرسید. چربی یا این که کم آبی موها به ترازو ترشح چربی پوست راز بستگی داراست.

پزشک دوریس دی (Dr. Doris Day) کارشناس پوست میگوید «در‌صورتی‌که موهایتان مجعد میباشد میتوانید دربین شستشوی موها مسافت‌ی بیشتری بیندازید. البته موهای لَخت و صاف زودتر چرب میگردند و زودتر نیاز به شستشو دارا هستند. در حالتی که موهای فوق‌العاده لختی دارید احتمالا نمی‌توانید بیش تر از دو روز میان شستشوی موها مسافت بگذارید.

نحوه‌ی معاش، مثلا ورزش هر روزه، نیز در واحد سنجش شستشوی موی مؤثر میباشد. ولی حتی در‌این‌صورت‌ هم طرق قابل قبولی برای کاهش دفعات شستشوی موها موجود است. میتوانید صرفا موها را آب بکشید و از شامپو استعمال نکنید.

شاید تصور اینکه پس از ورزش دوش بگیرید ولی موها را با شامپو نشویید برایتان غیر ممکن باشد البته برای تزکیه عرق نیازی به به کارگیری از شامپو وجود ندارد. عرق و نمک نتیجه ها از آن با شستشو با آب خالی هم تمیز میشوند و نیازی به به کار گیری از شامپو و از در بین بردن چربی موی وجود ندارد.

بدون شک بخوانید: ۱۲ خوراکی طبیعی برای خودداری از ریزش گیسو
از شامپوهای کم آب استعمال نمایید
در غایت چنانچه میخواهید دفعات شستشوی هفتگی گیسو را کاهش دهید، با شامپوهای کم آب دوست باشید. شامپوی کم آب به طور پودر با شالوده‌ی آرد برنج یا این که ذرت میباشد که سوای استعمال از آب، چربی گیسو را کاهش می دهد. توده‌ای از محققین معتقدند از آنجایی‌ که شامپوهای عادی چربی طبیعی پوست را از فی مابین می برند شامپوهای کم آب می توانند مورد‌ی بهتری باشند.

در شرایطی‌که موهای خیلی چربی دارید میتوانید به جای شستشوی روزمره‌ی موها، از شامپوهای کم آب به کارگیری فرمائید. در حالتی که اذن دهید شامپوی کم آب روی موهایتان بماند و با کتف زدن آن را از روی موها تمیز نکنید، به موهایتان حجم می دهد. عباوه بر این، شامپوهای کم آب به تجدید بنا ریشه‌، نوک ‌گیسو و نگهداری رطوبت موها امداد می‌نماید.

۲. موها را با آب داغ نشویید و تنها به پوست رمز شامپو بزنید خیر به انتهای موها
تلاش نمائید از شامپو و قابل انعطاف کننده‌ ی متناسب با مدل موی ها و معیار جراحت‌ چشم‌ گی آن به کارگیری نمائید - مراقب از گیسو

نوبت که به شامپو زدن میرسد اکثر ما موها را بالای سرمان عده می کنیم، حجم متعددی از شامپو روی آن می‌ریزیم و موها را چنگ میزنیم البته این نحوه و افراط در استعمال از تولیدها شستشوی گیسو، بیش تر از آنکه اثر گذار باشد، به موها زخم میزند.

تندرست، درخشندگی و زیبایی موها از گرمابه آغاز میگردد. پس تلاش نمایید از شامپو و قابل انعطاف کننده‌ی متناسب با مدل موها و معیار زخم‌دیدگی آن به کار گیری نمایید. حجم شامپویی که می بایست برای شستشوی استعمال نمایید به ارتفاع و ضخامت موها بستگی داراست. معمولا یه خرده شامپو به اندازه‌ی یک سکه‌ی کوچک برای حجم متوسطی از گیسو کافی میباشد. موهای بلند به یه خرده شامپوی اضافه نیاز دارا هستند.

انگیزه شستشوی پوست رمز میباشد خیر انتهای موها
خیر فقط ترازو شامپوی مصرفی، بلکه محل استعمال از شامپو نیز اهمیت داراست. پس حواس‌تان باشد، شامپو را تنها به کف سرتان بزنید، خیر به نوک تارهای موها، زیرا آب شامپو را به نوک تارهای گیسو می رساند و لازم وجود ندارد آن‌قدر شامپو بریزید که نوک گیسو را هم بشویید.

بدون شک بخوانید: تاثیر استرس بر پوست، گیسو و ناخن
برای یاری به گردش خون، پوست رمز را ماساژ بدهید
ماساژ پوست رمز حین شامپو زدن، واحد سنجش گردش خون ذیل پوست را ارتقا میدهد و به سم‌زدایی پوست رمز یاری مینماید. داشتن موهایی سلامت و مستحکم، ظواهر شمارا بهتر جلوه می دهد. به کار گیری صحیح از شامپو و قابل انعطاف‌کننده‌ درین در میان نقش بسیار مهمی داراست. حین شامپو زدن، پوست رمز را ماساژ بدهید تا به گردش خون در‌این حیطه امداد فرمایید.

از آب داغ پرهیز کنید
آب دوش را مقداری خنک‌خیس فرمایید، شستن پوست راز با آب داغ، چربی و رطوبت موها را از دربین می برد، موهای کم آب گره‌ میخورند، و در فیض آسیب پذیر‌خیس می گردند.

۳. پیش از استعمال از قابل انعطاف کننده، آب مازاد موها را بگیرید
پیش از به کارگیری از قابل انعطاف کننده آب موهای‌ تان را بگیرید - محافظت از گیسو

اینکه از چه قابل انعطاف‌کننده‌ای، با چه کیفیتی و چه‌طور به کارگیری میکنید بسیار مهم‌خیس از مرحله‌ی شامپو زدن میباشد. پس حواس‌تان باشد. عملکرد فرمایید از قابل انعطاف‌کننده‌های کیفیت خوب جان دار در بازار استعمال فرمائید، و یادتان باشد مدام موها را پس از استعمال از قابل انعطاف‌کننده‌ها و ماسک موی به‌نیکی بشویید مخصوصا در حالتی که موها جراحت‌چشم و رنگ گردیده باشند.

تریسی کانینگهام می گوید «به سالم موهای رنگ گردیده‌ی خویش و کیفیت رنگ موی اهمیت بدهید. اشخاصی که موهای تن درستی دارا هستند در منزل و با یاری معالجه‌های خانگی به موهای خویش طولانی تر می‌رسند. معمولا مردم آن‌قدر که به محافظت از جامه‌های گران قیمت خویش اهمیت میدهند برای موهایشان بها قائل نیستند.»

به کارگیری از قابل انعطاف‌کننده هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که موهای کلفت‌خیس و مجعدتر داشته باشید. پس بدین نکته هم اعتنا فرمائید.

موهای بسیار مجعد که معمولا زیاد گره میخورند، نیاز به قابل انعطاف‌کننده‌ای کارکشته‌خیس داراست. خواسته این وجود ندارد که بایستی قابل انعطاف کننده را مقطع بیشتری روی موها قرار بدهیم بلکه بایستی از قابل انعطاف‌کننده‌ای برای این دسته موی به کار گیری کنیم که رطوبت و پروتئین از دست رفته را به آن برگرداند. برای استعمال از قابل انعطاف‌کننده یا این که بایستی از حرارت یاری بگیرید یا این که قابل انعطاف‌کننده را در خزینه به موها بزنید و اذن بدهید کل عصر خزینه‌ روی موها بماند. میتوانید پس از به کارگیری از بعضا قابل انعطاف‌کننده‌ها و ماسک‌ها، موی را با کلاهی پلاستیکی بپوشانید یا این که با حرارت سشوار یه خرده موها را گرم نمائید تا قابل انعطاف‌کننده تأثیر بیشتری داشته باشد.

شستن قابل انعطاف‌کننده‌ها مورد بسیار مهمی میباشد. کارایی فرمائید آن را با آب تماما از روی موها بشویید البته هیچ وقت برای شستن قابل انعطاف کننده‌ از شامپو به کار گیری نکنید.

قطعا بخوانید: آبرسانی به گیسو با ۲۸ روشی که سبب درخشندگی موهایتان می‌گردد
قبلی از به کار گیری از قابل انعطاف‌کننده، با حوله یه خرده آب موها را بگیرید
پس از شامپو و گذشته از به کارگیری از قابل انعطاف‌کننده یه خرده آب موها را بگیرید زیرا چنانچه موی خیلی تر باشد اذن نمی‌دهد قابل انعطاف‌کننده به مغز ساقه‌ی گیسو نفوذ نماید و روی آن تأثیر بگذارد. پس رطوبت مایحتاج گیسو به آن بازنمی‌گردد و شاداب و درخشان به لحاظ نمیرسد. در حالتی که دوره‌تان محدود میباشد دست کم آب مازاد موها را با فشار دست بگیرید زیرا مویی که از آب اشباع گردیده باشد، ظرفیتی برای قبول مواد دیگر ندارد و تغذیه نمی شود.

قابل انعطاف کننده را به ریشه‌ی موی نزنید، صرفا نوک موها را با آن بپوشانید
هیچ وقت قابل انعطاف‌کننده را به کف راز و ریشه‌ی موی نزنید زیرا سبب ساز می گردد پوست راز زودتر چرب شود.

خوب میباشد اعتنا داشته باشید در چه مواردی موهایتان بیش تر کم آب می شود. هنگام ورزش، عرق می کنید. عرقی که روی موها می‌نشیند سبب ساز از میان رفتن رطوبت آن، و در فیض سبب بی آبی موها می‌گردد. پس پیش از رفتن به باشگاه یا این که ورزش، مخصوصا در فصل‌تابستان، موها را پاره ای مرطوب نمائید و از نصفه‌ی ساقه‌‌ی موی تا نوک آن را قابل انعطاف‌کننده بزنید. هنگام گرمابه پس از ورزش موها را با آب بشویید تا قابل انعطاف‌کننده از روی آن از بین برود. براین اساس درخشندگی گیسو را محافظت می کنید و آن را هیدراته و مرطوب نگه‌ میدارید. ولی برای هیدراته نگه‌داشتن موها بهتر میباشد موها را در معرض تابش فروغ و روشنایی آفتاب نیز قرار ندهید.

۴. موها را دوبار در روز از ساقه‌ به ریشه برس بزنید
مو تندرست دوبار در روز نیاز به برس کشیدن یا این که کتف‌ زدن دارااست - نگهداری از موی

گیسو تندرست نیاز به برس کشیدن منظم داراست ولی مراقب باشید با کتف زدن به موها زخم نزنید.

برای داشتن موهایی سلامت، درخشان و فارغ از گره بایستی آن‌ها‌را یک توشه صبح و یک توشه قبلی از رفتن به رختخواب حدود یک دقیقه کتف بزنید.

موقع کتف زدن با موهایتان کریم ومهربان باشید. زمانی با وقار با موهایتان اخلاق و رفتار فرمایید آن‌ها هم با درخشندگی و زیبایی خویش لطف شمارا جبران می کنند.

برای موهای مرطوب از کتف به کارگیری فرمائید و آن‌ها‌را برس نزنید
زمانی موهایتان تر باشند، ضعیف‌خیس، آسیب پذیر‌خیس و زخم‌پذیرتر می‌باشند. کارایی نکنید موها را با کشیدن یا این که حرکت دادن حوله روی راز کم آب فرمایید، در ازای هر بخش از موها را به‌آرامی لای حوله فشار بدهید تا آب مازاد آن گرفته شود. موها را زمانی که رطوبت دارااست برس نزنید، از کتف‌‌ای دندانه درشت به کار گیری نمائید و در آغاز ساقه و نوک موی و آن‌گاه نصیب‌های فراتر را کتف نمائید.

مسلما بخوانید: شناخت با طرز‌های معالجه موخوره
اولیه ذیل گیسو را برس بزنید
به عبارتی‌طور که اشاره کردیم نخستین ساقه و نوک موها بعد نصیب‌های فراتر و ریشه‌ی گیسو را برس بزنید زیرا برس زدن از ریشه‌‌، به گیسو زخم میزند و سبب کنده شدن موها میگردد.

هنگام به کارگیری از سشوار از برس مطلوب به کار گیری فرمایید
در منزل هنگام به کارگیری از سشوار از برس‌های گرد منحصر به فرد، و برای وضعیت دادن و اصلاح کردن موها از کتف‌هایی که دم‌ باریک دارا‌هستند، امداد بگیرید.

شانه مو را تمیر نگه دارید
برس مو آلوده که آکنده‌از گیسو و چربی باشد محل قابل قبولی برای رویش و نشر اشکال باکتری‌های مضر میباشد. پس حواس‌تان باشد شانه سر را دست‌کم یک توشه در ماه با محلول جوش شیرین و آب ولرم بشویید. به کارگیری از یک مسواک کهنه می تواند به شما یاری دهد حتی از شر موها و پرزهای ریز روی برس هم خلاص گردید.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰


استفاده کننده عزیز، شما روزمره 2 کلیه ی خانم ها با موخوره آشنا می‌باشند؟ موخوره به عبارتی شاخه شاخه شدن نوک موها میباشد که سبب ساز میگردد موها به تدریج تکه تکه گردیده و میریزد و در حالتی‌که به آن رسیدگی نکنید و معالجه نشود، با‌گاز پیشرفت می‌کند.

اینجا هزاران نفر تونستن به وزن ایده آل برسند

بهترین شامپو برای ریزش مو

شما به یاری این کلینیک به طور تضمینی میتونید وزن معدود فرمائید. خیر نیازی به ورزش های طاقت فرسا می باشد خیر قرص و داروی خطرناک، خیلی بی آلایش و فارغ از دردسر تنها با تکنیک های منحصربه‌فرد این کلینیک آنلاین.

برای کاهش وزن | کلیک کن
موخوره چه است؟
بیش تر خانم‌ها مخصوصا آ‌ن‌هایی که به موهای بلند عشق و علاقه‌مند می باشند دو شاخه شدن گیسو را تجربه کرده‌اند. بلندبودن موها به علاوه استعمال مداوم و طولانی زمان از سشوار، نقاشی کردن موها و به کارگیری از مواد شیمیایی همه منجر می گردند که انتهای موها آسیب پذیر گردیده و وضعیت چندشاخه‌ای پیدا نماید که در شرایطی که درصدد رفع آن برنیایید به مرور پیشرفت خواهد کرد. خوشبختانه طریق‌های خانگی و سادگی برای معالجه موخوره موجود است که در پی به توضیح آن ها خوا هیم پرداخت.

در صورتیکه شما هم از دو شاخه شدن گیسو سختی می برید بایستی تا به امروز از دست این موقعیت خسته گردیده باشید. دو شاخه شدن موی در فیض جراحت به گیسو بوجود می ‌آید. خوشبختانه می‌اقتدار به راحتی از شر این بیماری گیسو شل شد. در‌این بخش از نوشته‌ی‌علمی ما به باز‌نگری نحوه های رهایی از دو شاخه شدن گیسو میپردازیم. نسبتاًً تمامی معتقدند که چاره پایانی معالجه موخوره مراجعه به آرایشگاه میباشد. با وجود صحیح بودن این اعتقاد، راهکار هایی برای به تعویق پرت کردن این مراجعه موجود هست. این راهکار چیزی جز محافظت درست از موها نمی ‌باشد.

با اینکه دو شاخه شدن گیسو، در گیسو های بلند و ضخیم رایج خیس میباشد؛ البته می‌اقتدار آنان را در گیسو های کوتاه و نازک نیز دید. شایسته ترین راه و روش فرارو گریز از دو شاخه شدن موی، دوری از حادثه افتادن آن میباشد. بایستی اعتنا داشت که هیچ شیوه اعجاز آسایی برای معالجه موخوره نیست. در شرایطی‌که از نهایی باری که موهای خویش را کوتاه نموده اید 6 ماه می‌گذرد بهتر میباشد که به آرایشگاه مراجعه نمایید و اندکی راز موهای خویش را بزنید. شما همینطور می‌ توانید از راهکار های ارائه گردیده در‌این نوشته ی علمی نیز به کار گیری نمائید و اثرات آنها‌را ببینید.

چرا موها در گیر موخوره میگردند؟
وقتی که ساقه موی از درازا شکاف برمی‌دارااست و راز موی شاخ‌شاخ میشود، به آن دو شاخه شدن شدن گیسو می گویند. در این صورت کوتیکول حافظ گیسو زخم می‌بیند و فـیبر داخلی گیسو فرسوده می شود. دو شاخه شدن موی بیش تر در موهای کم آب و شکننده به وجود میاید. زمانی سطح مراقبت‌کننده گیسو از فی مابین می‌رود و امکان جایگزینی آن به وجود نمی‌آید، راز موی چندین شاخه می‌گردد. علت اصلی این بیماری موی کاهش رطوبت و چربی موی هست.

عارضه ها تولید این بیماری گیسو
مهترین نکته ای که نخستین از همگی بایستی به آن دقت داشت این میباشد که علت دو شاخه شدن گیسو چه می‌باشد. دو شاخه شدن گیسو در اضافه مورد ها به علت حفظ نامناسب از گیسو ها رخداد میفتد. مصرف زیاد از حد سشوار موی، کتف کردن موهای تر، معالجه های شیمیایی موی و رنگ آمیزی موی از مواقعی میباشند که می ‌توانند سبب ساز ساخت این بیماری گیسو شوند.

دو شاخه شدن گیسو خیر صرفا درخشندگی گیسو را از در میان می‌ پیروزی بلکه موی را بسیار کدر و مرده می‌ نماید. هنگام مفتوح کردن پیچ‌و‌تاب های گیسو با کتف مراقب باشید و هیچوقت بعداز گرمابه موهای خویش را سریع کتف نکنید و تا حد قابلیت و امکان از سشوار و معالجه های شیمیایی موی پرهیز کنید. کمبود برخی ویتامین ها و مواد پرخاصیت می ‌تواند بر تندرست گیسو تاثیر بگذارد. پس هیچگاه یک رژیم سلامت را فراموش نکنید. قرار دریافت کردن در معرض خورشید، سوز‌و‌سرما، گرما و باد نیز قادر است در مراحل تولید این بیماری موموثر باشد.

استعمال زیاد از سشوار و اتوی موی
برس کشیدن موها هنگامی که تر می‌باشند
به کار گیری طولانی بازه از گیره و سنجاق رمز
خشک شدن تن
قرار به چنگ آوردن تحت فروغ خورشید به مقطع طولانی
استعمال از رنگ گیسو و دیگر تولیدات شیمیایی
به کارگیری از شامپوهای اسیدی و قلیایی
به کارگیری از برس‌های نایلونی و فلزی


پیشگیری از موخوره شدن موها 
استعمال از قابل انعطاف‌کننده‌ها برای پیشگیری از دو شاخه شدن گیسو سفارش میگردد. جراحت دیدن موی در سمت عرضی منجر وز شدن آن میشود و جراحت دیدن آن در سمت و سوی طولی سبب ساز دوشاخه شدن گیسو و به عبارت دیگر باعث ساخت موخوره میگردد. همینطور استعمال از روغن‌های موی، کرم‌ها، قابل انعطاف‌کننده‌ها و… جهت پیشگیری از شکنندگی موی به طور طولی و عرضی مطلوب میباشد و به مراد پرهیز از شکنندگی موی بعداز استحمام و استعمال از شامپو از قابل انعطاف کننده‌ها به کار گیری نمایند.

اعتنا: مهم‌ترین منش پیشگیری و همینطور معالجه قطعی دو شاخه شدن موی حذف عامل ها زخم‌رسان میباشد که مهم ترین آن ها استعمال از سشوار و مواد شیمیایی برای موهاست.

طرز معالجه قطعی این بیماری موی چه می باشد؟
شایسته ترین شیوه طبیعی برای معالجه موخوره شدید، کوتاه کردن موها در قسمتی فراتر از محلی که گیسو در گیر دو شاخه ای شده‌است می‌ باشد. سـعی کنید رمز موهای خویش را برای پیشگیری از دو شاخه شدن موها، هر 66 هفته یک توشه اندکی کوتاه کنید.

طرز‌های خانگی برای معالجه موخوره کدامند؟
برای معالجه موخوره تخم‌مرغ را فراموش نکنید

تخم‌مرغ به جهت داشتن اسیدهای چرب و پروتئین و همینطور ویتامین A منجر ساخت رطوبت طبیعی در موها و معالجه موخوره می‌گردد. ادغام زرده تخم‌مرغ با روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون می تواند ماسک بسیار نیکی برای تقویت موها و همینطور پیشگیری از تولید دو شاخه شدن گیسو باشد. سفارش می‌گردد که هفته‌ای یک توشه از ماسک تخم‌مرغ برای تقویت موها استعمال شود که هم منجر تقویت ریشه‌ها می‌گردد و هم قادر است به درخشندگی و زیبایی موهای شما یاری دهد.

برای معالجه موخوره ماسک گیسو گیاهی بسازید

دو قاشق روغن زیتون را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب نمائید و یک آووکادوی رسیده و پوره گردیده را به آن بیشتر نمایید. برای فیض بهتر میتوانید روغن‌ها را مقداری ولرم نمایید و آن‌گاه با پوره آووکادو ترکیب نمائید و برای 30 دقیقه این ماسک گیسو را از فسمت میانی تا انتهای موهای خویش قرار بدهید. این ماسک نباید به ریشه موها واکنش نماید. پس از 30 دقیقه موها را با آب ولرم شستشو بدهید. این ماسک موی علاوه بر اینکه به طور کامل گیاهی و طبیعی میباشد قادر است تاثیر بسیار خیر بر موخوره موها داشته باشد و از ساخت آن‌‌ها هم دوری نماید.

برای معالجه موخوره ماسک موز را آزمون نمایید

موز سرشار از روغن‌های طبیعی، پتاسیم، روی، آهن و ویتامین‌های A ,E ,C میباشد که به بازگرداندن وضعیت ارتجاعی موی یاری مینماید و منجر به دست‌کم وصال شکنندگی موها می گردد. همینطور موها را قابل انعطاف و مرطوب نگه می دارد و سبب بهبود بافت گیسو و منجر پیشگیری از تولید دو شاخه شدن موی می شود. موز را به تنهایی پوره نمایید و به موها بمالید و یا این که اینکه با دو قاشق ماست و کمی آب و آبلیمو ترکیب فرمایید و بعد از آن به طور ماسک روی موها بمالید و پس از یک ساعت با آب ولرم شستشو بدهید. این فعالیت را یک یا این که دو توشه در هفته تکرار فرمائید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را روی موهای خویش ملاحظه کنید.

معالجه موخوره با به کار گیری از گیاه شیرین بیان

یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده گردیده بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد و آهسته آهسته دم بکشد. بعداز این که سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید. بعداز بازه زمانی کوتاهى متوجه خواهید شد که‌این گیاه دارویی موثر برای معالجه موخوره شما بوده میباشد.

برای معالجه موخوره ادغام روغن زیتون و سرکه سیب

از این مخلوط به عنوان معالجه موخوره استعمال میگردد. سه قاشق روغن، سه قاشق عسل، دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره رزماری را باطن کاسه کوچکی ادغام نمایید. ماسک تنظیم گردیده را روی موهایتان بگذارید و مقداری ماساژ دهید. بعد از آن موهایتان را با یک حوله یا این که دستمال ببندید. اذن دهید ماسک به بازه زمانی ۲۰ دقیقه روی سرتان باشد آنگاه موهایتان را شست‌وشو دهید. با این شیوه به معالجه موخوره یاری کرده‌اید.

چیزهایی که می بایست برای شادابی موها بدانید:
برای شستن موهای خویش از آب داغ به کارگیری نکنید و تا جایی که قابلیت و امکان دارااست آب را ولرم فرمایید.
قبلی از اینکه سشوار نمائید موها را خیلی نادر با روغن زیتون چرب نمایید.
گاهى موهایتان را ببافید.
وقتی که موی هنوز تر میباشد کارایی نکنید که به تحمیل برس و کتف گره‌ها را از هم گشوده فرمایید.
از حرکات وحشتناک و مالیدن زیاد موها به هم دوری کنید.
در انتهای شستن موها ازنرم‌کننده به کار گیری کنید.
معالجه موخوره با این 3 چاره بی آلایش
فراموش نکنید که حتی شایسته ترین موها نیز نمی توانند در مقابل محافظت ضعیف، مقاومت نمایند؛ پس داشتن یک سیستم مراقبتی تندرست از موی می تواند شایسته ترین یاور شما برای رویارویی با دو شاخه شدن گیسو باشد. در‌این نوشته ی علمی 3 راه‌حل بی آلایش برای رهایی از دو شاخه شدن موی برای شما جمع آوری شده‌است.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو

 

ماسک موی خانگی برای موخوره
13. ماسک موی آووکادو
یک آووکادو، یک تخم مرغ و مقداری روغن زیتون را با هم مخلوط فرمایید و آن را بر روی موهای خویش بمالید، بگذارید 10 تا 20 دقیقه بماند و بعد با آب گرم بشویید.

14. ماسک روغن زیتون و سرکه سیب
موخوره طولانی تر در موهای کم آب چشم میشود، برای اینکه بی آبی گیسو را از در میان ببرید. سه قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق طعام خوری سرکه سیب، سه قاشق غذاخوری عسل و دو قطره افشره خوراکی رزماری را با هم ادغام فرمایید. ادغام این مواد بعد از مدتی شما‌را از شر موخوره خلاص میکند.

ماسک تنظیم گردیده را روی موهای‌تان بگذارید و یه خرده ماساژ دهید بعد موهای‌تان را با یک حوله یا این که دستمال ببندید. اذن دهید ماسک به برهه زمانی 20 دقیقه روی سرتان بماند آن گاه موهای‌تان را شست‌وشو دهید.

15. ماسک آووکادو و بادام
یه خرده از گوشت آووکادو را له فرمائید و مقداری روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهای تان بمالید و حدود 30 دقیقه، یا این که تا‌زمانیکه خمیر کم آب شود شکیبایی نمائید.
هم اکنون با یک شامپوی ملایم، موهای تان را بشویید. در‌حالتی که هر هفته از این خمیر روی موهایتان استعمال نمایید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.توانید دستکاری نمائید، برای استعمال طولانی تر لطفا به بخش ارتقا مراجعه‌نمایید.

  • ord me
  • ۰
  • ۰


کاغذ اصلیبیماری هاریزش گیسو رمز: علت گونه های متفاوت ریزش گیسو چه چیزی است؟ و خط مش های پرهیز از آن کدامند؟

بهترین شامپو برای ریزش مو
ریزش گیسو راز: علت گونه های متعدد ریزش موی چه می‌باشد؟ و روش های پرهیز از آن کدامند؟
زمانی که موهایتان خوش وضعیت، تندرست و پرپشت میباشد، برنا خیس و زیباتر به حیث می رسید. متأسفانه، ممکن میباشد به جهت ارتقا سن یا این که عارضه ها دیگر، موهای شما بریزند. درین نوشته‌علمی می‌خواهیم راهکارهایی برای خودداری از ریزش مو راز به شما ارائه دهیم. اما، پیش از آن لازم میباشد با گونه های متعدد ریزش موی و عارضه ها آن آشنا گردید. پس، پاره ای وقت بگذارید و نوشته‌ی علمی ی تحت را بخوانید. بدون شک، هرچه داده ها شما بیش تر باشد، بهتر میتوانید از موهای خویش نگهداری فرمائید.

علت گونه های متفاوت ریزش مو راز چه می‌باشد؟

اشکال متعدد ریزش موی
ریزش گیسو ممکن میباشد موهای راز یا این که کل تن شمارا زیر تأثیر قرار دهد. علت ریزش گیسو می تواند وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری ها یا این که عارضه ها جانبی بعضا داروها باشد. هر کسی ممکن میباشد ریزش گیسو را تجربه نماید، با این حالا، این اختلال در مردان شایع خیس میباشد.

معمولاً به ریزش بیشتراز حد مو راز طاسی می‌گویند. در سنین بالا، طاسی وراثتی معمول ترین علت ریزش گیسو شدید میباشد. برخی اشخاص ترجیح می‌دهند ریزش موی فرایند خویش را طی نماید و آن را معالجه یا این که نهفته نمیکنند؛ بعضی دیگر ممکن میباشد با تغییر تحول گونه گیسو، آرایش و پیرایش و گریم، کلاه یا این که روسری آن را بپوشانند. جمع ای هم می باشند که یک کدام از معالجه های جان دار را تعیین می نمایند تا از پیشروی ریزش موی خودداری نمایند و موجب پرورش دوباره موی از دست رفته شوند.

گهگاه ریزش شدید موی تدریجی میباشد و گهگاه ناگهانی. بعضی وقت ها صرفا موهای راز شما می‌ریزند و بعضی اوقات موهای تمام تن شما. همینطور، بعضی از گونه های ریزش گیسو موقت و بعضی دیگر مستمر می‌باشند. به‌دنبال بعضی از اشکال ریزش موی را مرور میکنیم:

ریزش گیسو جلوی رمز
این دسته ریزش مو راز، از گونه های دیگر رایج خیس میباشد. هم مردان و هم زنان با ارتقا سن، معدود پشت شدن تدریجی مو جلوی رمز را تجربه خواهند کرد. با این تفاوت که موهای پیشانی مردان معمولاً به صورت سخن M معدود پشت می‌گردد و می ریزد، ولی مو پیشانی زنان معمولاً تغییر و تحول نمی نماید و صرفا فرق رمز آنها عریض خیس می‌شود.

ریزش گیسو سکه ای
ریزش گیسو سکه‌ای یک بیماری پوستی میباشد. در‌این بیماری، معمولاً موهای شخص (طولانی تر موهای راز) به طور لکه ای می ریزد. این گونه ریزش معمولاً صرفا در موهای راز حادثه می افتد، ولی گهگاه ممکن میباشد مو ریش یا این که ابرو هم به ریزش گیسو سکه ای مبتلا شوند. در برخی مورد ها ممکن میباشد گذشته از ریزش موی پوست آن منطقه در گیر خارش یا این که درد شود.

ریزش موی ناگهانی
علت ریزش موی ناگهانی، شوک فیزیکی یا این که عصبی میباشد. همینطور، احتمال داراست، هنگام کتف کردن، شستن یا این که حتی بعداز کشیده شدن جزئی، موهای سرتان جور گونه کنده شود. معمولاً در‌این جور ریزش، موهایتان معدود پشت می‌شوند و طاس نمی گردید.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو

ویتامین E برای پرهیز از ریزش گیسو یکی‌از مزیت‌های ویتامین‌ E بهبود پرورش و بسط مویرگ‌ها و عروق خونی میباشد. این همت باعث ارتقا جریان خون به ریشه موها می‏ شود، به همین خیال و خاطر می‌قدرت اظهار‌کرد این ویتامین به پرورش موها امداد کرده و پرورش آنان‌را در اکثری از اشخاص تسریع می‏ بخشد. علاوه بر این نشان داده گردیده که مصرف مقادیر اضافه ویتامین E در رژیم غذایی می تواند از موخوره و یکسری شاخه شدن انتهای موها پیشگیری نماید. ماسک‌های تقویتی منحصر به فرد موهای نازک و نادر حجم ماسک تخم مرغ برای معالجه موهای نازک و نادر حجم فرمان اولیه : باتوجه به اندازه موهای‌تان یک یا این که دو تخم مرغ را در ظرفی بشکنید و حسابی آن را بهم بزنید. آنگاه این محلول را در خزینه روی موهای تر‌خورده‌تان به بازه زمانی ۳۰ دقیقه قرار داده و آن گاه با شامپو و آب ولرم خوب شست‌وشو دهید (یک توشه در هفته). امر دو : سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری از هر جور روغن طبیعی (زیتون، کنجد و. . . ) و دو قاشق غذاخوری آب ترکیب کرده و به دوران ۱۰ دقیقه روی کف سرتان ماساژ دهید (یک توشه در هفته). اعجاز روغن کرچک برای قطور کردن موی در ظرفی میانگین پاره ای متساوی از روغن کرچک و روغن نارگیل را ادغام نمائید و روی سرتان بریزید و خوب آن را ماساژ دهید. آن گاه با کتف‌ای دانه درشت موها را خوب کتف نمایید تا روغن حسابی به خورد موها برود. موها را با حوله‌ای گرم بپیچید و بعداز یک ساعت آنان را با شامپو شست‌وشو دهید. از آنجایی که‌این طرز یکی شایسته ترین و سریع‌ترین نحوه‌های کلفت کردن موهای نازک میباشد، یک یا این که دوبار در هفته آن را آزمون نمایید. ماسک حنا برای معالجه موهای نازک پودر حنا را با سه قاشق ماست، پاره ای آب یا این که آبمیوه چای سبز ترکیب کرده (بهتر میباشد از چای سبز دم‌کشیده مصرف شود)و یک شب در سردخانه نگه دارید. روز آن گاه یکی تخم مرغ و دو قاشق آبلیمو به آن بیشتر کرده و آن را به موهای‌تان آغشته فرمایید. حدود یک ساعت حوصله نمایید تا ماسک روی موهای شما کم آب شود و آن‌گاه آن را شامپو زده و به طور کامل آبکشی فرمائید (هفته‌ای یک توشه). ماسک عسل و روغن زیتون در بالا یه خرده روغن زیتون رو در یک پیاله ترجیحا مس یا این که روی بر روی شعله به جوش بیارین، آن گاه اذن به این خنک بشه، دو قاشق عسل به روغن زیتون خنک گردیده بیش تر کنین، این ماسک رو برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر روی موها و پوست سرتون قرار به این و بعداز اون سرتون رو به نیکی با آب سرد بشورین، این ماسک رو که یکی‌از شایسته ترین ماسک ها که حاصل اون ثابت گردیده رو صد رد صد در ذهنتون به خیال بسپرین. ماسک روغن نارگیل و آبلیمو: برای تهیه و تنظیم این ماسک تقویت کننده ی گیسو کافی میباشد ۳ قاشق غذاخوری نارگیل را با یک قاشق غذاخوری آبلیموی جدید ادغام کرده و بعد از استحمام روی موهای تان بمالید.

  • ord me
  • ۰
  • ۰


بهترین شامپو برای ریزش مو

برای دوری از ریزش گیسو همت فرمائید در برنامه غذایی خود از سبزی ها و میوه های جدید به معیار زیاد به کارگیری فرمایید. برای پرهیز از ریزش گیسو تناول کردن سبزی هایی زیرا کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج طولانی تر پیشنهاد میشود .
برای\" دوری از ریزش گیسو\" چه می بایست کرد؟

عارضه ها ریزش گیسو

استرس

عفونت‌ها یا این که بیماری‌های قارچی

وراثت

کمبود مواد پرخاصیت

بالا رفتن سن

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)

بارداری

به کار گیری از ابزار و مواد شیمیایی موقعیت‌دهنده

تأثیر داروها بر ریزش گیسو

 

همان گونه که در صدر ذکر شد یکی عوارض ریزش گیسو کمبود مواد پرخاصیت میباشد که ما درین نوشته‌علمی درمورد اینکه چه چیزهایی بخوریم تا اینکه از ریزش موی دوری شود سخن میکنیم.

 

خودداری از ریزش موی

ریزش گیسو یکی‌از مشکلاتی میباشد که به جرأت میتوان اظهار کرد اکثر مردم عالم با آن روبرو می باشند. دست اندرکاران زیادی مثل دست اندرکاران محیطی، ژنتیکی، هورمونی، بعضا بیماریها مثل نقص‌ های تیروئید، آنمی( معدود خونی) و گونه تغذیه در ریزش موی دخیل میباشد.

 

اهمیت رژیم غذایی را در مراقبت سالمی تن به خصوص موی، نمی اقتدار نادیده گرفت. تحقیقات قبل ژاپنی ها بعد از نزاع جهانی دوم این فرمان را تائید میکند؛ به این دلیل که به کارگیری از رژیم غذایی غربی ها توسط ی ژاپنی ها سبب ساز طولانی تر وزن توام با ریزش موی در اکثر مردم شد.

 

رایج ترین ادله ریزش موی در زنان کمبودهای غذایی میباشد، برای این که معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را بکار می‌برند که نتیجه ی آن بروز این اختلال میباشد. همچنین افردی که مواد غذایی حیوانی به کار گیری نمیکنند و به اصطلاح گیاهخوار می‌باشند، به علت عدم دانایی کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، مبتلا کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه ی ضروری، ویتامین های مجموعه B و... میگردند..

 

برای خودداری از ریزش گیسو

 

برای خودداری از ریزش گیسو چه بخوریم؟

پروتئین :

می اقتدار اظهار‌کرد موی نسبتاًً از پروتئین تاسیس شده است. مصرف کافی پروتئین برای رویش موی مهم میباشد. تحقیقاتی که روی حیوان ها صورت گرفته میباشد ، نشان داده میباشد که کمبود پروتئین می تواند پرورش گیسو را کم کند و سبب به ریزش گیسو شود؛ اگرچه که کمبود پروتئین در جامعه ها مدرن بسیار کم حادثه می افتد.

 

در موادی مانند گونه های گوشت( مرغ، ماهی و گوشت قرمز‌رنگ)، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان زیاد موجود است . در مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، پاستا و سبزی ها نیز به مقدار پاره ای موجود است. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها میباشند که در مواد نقل شده در صدر وجود دارا هستند.

 

کلسیم و منیزیم :

مجموعه شیر و لبنیات منابع بی نیاز کلسیم و منیزیم و هم پروتئین می‌باشند. در شرایطی که فردی مبتلا عدم تحمل لاکتوز( قند جان دار در شیر) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی هم برای تأمین نیازهای تن خود به کار گیری نکند، بایستی بطور روزمره تکمیل کننده کلسیم به کارگیری نماید و مصرف دیگر غذاهای بی نیاز از پروتئین را هم ارتقا دهد.

 

ویتامین های تیم B:

ویتامین B برای هموگلوبین تندرست که اکسیژن را از طریق گلبول های قرمز‌رنگ خون به پوست راز می‌رساند، نیاز میباشد. اقسام مختلفی از ویتامین B وجود دارا‌هستند و شایسته ترین آن‌ها برای معالجه ریزش موی ویتامین B۶، پارا آمینو بنزوئیک اسید، بیوتین و اینوزیتول می‌باشند.

 

برای اخذ ویتامین B می توانید مصرف مواد غذایی مثل ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز‌رنگ، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر نادر یا این که فارغ از چربی را در برنامه غذایی خود جای دهید.

 

بیوتین ویتامینی میباشد که دربسیاری از تولید ها آرایشی بعنوان کامل کننده بهبود دهنده حالت گیسو بیشتر میشود ، چون عارضه مشخص و معلوم کمبود بیوتین، ریزش موی میباشد. منابع غذایی بی نیاز از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منابع بی نیاز از B6:جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی کم آب، گوشت، غلات سبوس دار، مخمر و زرده تخم مرغ( به ترتیب) و منابع بی نیاز بیوتین:جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی میباشد.

 

آنتی اکسیدان ها

مشتمل بر ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن( نزد ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، کدو حلوایی، طالبی، رنگ زرد آلو، کلم بروکلی، گریپ فروت قرمز‌رنگ موجود است )، روی و سلنیوم می باشد . رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و الودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های ازاد و به خطر افتادن سالم فرد میشود . آنتی اکسیدان ها مولکول هایی می باشند که می توانند اثر رادیکال های ازاد را خنثی نمایند. همچنین باعث ساخته شدن مو نو و استحکام آن می گردند . بهرحال خوی تغذیه ای درست که مدام گزینه تأکید می باشد ، میزان پرورش و استحکام فولیکول گیسو را بهبود میبخشد.

 

بر پایه ی حیث کارشناسان تغذیه میتوان اظهار کرد ویتامین ها به خصوص ویتامین های تیم B مثل بیوتین، اسید فولیک، پانتوتنیک اسید و بعضا املاح مثل روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر روی موی دارا هستند. ازمایش ها این را نشان می دهد که مصرف بیوتین بصورت کامل کننده منجر تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های گیسو میشود .

 

ضمنا راجع‌به کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش گیسو نظریه هایی ارائه شده‌است، البته در صدق این نظریه ها شک و تردید موجود هست . البته در هر هم اکنون کاهش مصرف نمک برای سالم همگانی تن موءثر میباشد.

 

فیلسوفان ژاپنی مبنی بر تحقیقات خود معتقد میباشند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت میبخشد. بنابراین که قسمتی از پوست رمز آنزیمی به اسم گاما- آلفا- رداکتاز ایجاد میکند . این آنزیم منجر تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون( DHT) میشود که‌این مخلوط باعث ریزش موی میشود . غدد چربی همسایه هر فولیکول گیسو هم این آنزیم را ایجاد میکنند . وجود چربی زیاد در اطعام منجر وسوسه غدد چربی و فزونی کار این غدد برای ایجاد آنزیم نام برده میشود .

 

ریزش گیسو

 

شایسته ترین پیشنهاد این میباشد که غذاهای اثر گذار و خوشمزه اما نادر چرب استعمال فرمایید. البته این کار سبب ساز رویش مو نو نمی‌شود، البته می‌تواند از ریزش دیگر موها خودداری نماید. بطور کلی سبب ساز تندرست جسم هم میشود .

 

همچنین مصرف کمی مخمر هم پا یک جام آب پرتقال در صبح بسیار موءثر است؛ برای این که مخمر منشا قابل قبولی از ویتامین های تیم B و املاح کیمیا( املاحی که تن به میزان خیلی معدود به آن ها نیاز داراست) و اسیدهای آمینه میباشد. بعلاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارنده اسیدهای چرب اُمگا- 3 و تخمه آفتابگردان که دارنده اسیدهای چرب اُمگا- 6 میباشد، اثر گذار است .

 

برخی از مردم برای تأمین مواد پرخاصیت ما یحتاج خود رغبت دارا هستند از قرص و دارو به کارگیری نمایند و معدود خیس سراغ مواد غذایی اثر گذار می‌روند . متخصصان تغذیه معتقد میباشند که فقط 10 تا 20 درصد از مواد پرخاصیت این قرص ها جذب می گردند و هنوز دست اندرکاران ناشناخته ی زیادی در غذاها موجود است که هنوز به طور شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هیچ زمان نمی تواند جانشین خوراک شود و صرفا در مواقع ضروری از تکمیل کننده های غذایی میتوان بهره مند شد.

 

تحلیل ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا- 6 با سالم موی در رابطه می‌باشند؛ برای این که اکثر اوقات مردم وقتی که منابع این دسته اسیدهای چرب را معدود خیس به کارگیری میکنند و یا این که به هیچ عنوان استعمال نمی‌کنند، مبتلا بی آبی و شکنندگی گیسو، خارش و شوره پوست رمز و در غایت ریزش گیسو می گردند .

 

منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6

اسیدهای چرب اُمگا- 3 مشتمل بر آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید( EPA) میباشد در ماهی های آب سرد مثل ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان یا این که پنبه و روغن ماهی یافت میشود .

 

اسیدهای چرب اُمگا- 6 دربرگیرنده اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مثل روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می گردند .

 


 برای پرهیز از ریزش گیسو چه بخوریم

 

معالجه‌های خانگی \"برای خودداری از ریزش گیسو\"

 

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی میباشد که به پرورش گیسو و ترمیم فولیکول‌های گیسو یاری میکنند. هم‌چنین این دانه‌ها دربردارنده اسید نیکوتینیک و پروتئین میباشند که ساقه‌ی موی و رویش آن را تقویت مینمایند.

 

براین اساس، حال که می دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به معالجه ریزش موی و تقویت پرورش آن یاری میکنند، مطلقا مشتاق میباشید با شیوه های استعمال از آن برای موی آشنا گردید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب تر فرمائید و صبح روز آنگاه، آن‌ها را بکوبید تا خمیری یک دست به دست آید. این خمیر را به پوست راز و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ گیسو بپوشانید تا خمیر کم آب نشود و فی مابین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از آن، فارغ از به کارگیری از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این فرآیند‌ی معالجه را دست کم دو توشه در هفته و به بازه زمانی یک ماه ادامه دهید تا حاصل مؤثر آن را مشاهده کنید.

 

نوشیدن آب طولانی تر

مراقبت آب تن برای پرورش بافت‌ها و تندرست تن بسیار ضروری میباشد. بافت گیسو به صورت عمده از آب ساخته شده میباشد. این به‌این معناست که شما بایستی روزمره ۶۴ اونس (۱۷۶۲ گرم) آب مصرف نمائید. از خاطر نبرید نوشیدن نوشابه‌های کربناتی گازدار، میتواند سبب نیستی گیسو‌های شما در دراز دوران شوند.



 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو


ریزش گیسو رمز: علت اشکال متفاوت ریزش موی چه می باشد؟ و راه و روش های خودداری از آن کدامند؟
زمانی که موهایتان خوش موقعیت، سلامت و پرپشت میباشد، برنا خیس و زیباتر به حیث می رسید. متأسفانه، ممکن میباشد به جهت ارتقا سن یا این که عوارض دیگر، موهای شما بریزند. در‌این نوشته‌علمی میخواهیم راهکارهایی برای خودداری از ریزش گیسو راز به شما ارائه دهیم. ولی، پیش از آن لازم میباشد با اشکال متعدد ریزش موی و عوارض آن آشنا گردید. پس، یه خرده وقت بگذارید و نوشته ی علمی ی تحت را بخوانید. قطعا، هرچه داده ها شما طولانی تر باشد، بهتر میتوانید از موهای خویش نگهداری نمائید.

گونه های متفاوت ریزش گیسو
ریزش موی ممکن میباشد موهای راز یا این که کل تن شما‌را زیر تأثیر قرار دهد. علت ریزش موی می تواند وراثت، تغییرات هورمونی، بیماری ها یا این که عارضه ها جانبی بعضی داروها باشد. هر کسی ممکن میباشد ریزش گیسو را تجربه نماید، با این حالا، این ایراد در مردان شایع خیس میباشد.

معمولاً به ریزش بیش تر از حد گیسو رمز طاسی می‌گویند. در سنین بالا، طاسی وراثتی همه گیرترین علت ریزش مو شدید میباشد. بعضی اشخاص ترجیح میدهند ریزش موی فرایند خویش را طی نماید و آن را معالجه یا این که مخفی نمی‌کنند؛ برخی دیگر ممکن میباشد با تغییر‌و تحول دسته موی، آرایش و پیرایش و گریم، کلاه یا این که روسری آن را بپوشانند. جمع ای هم می‌باشند که یکی معالجه های مو جود را گزینش میکنند تا از پیشروی ریزش موی پرهیز نمایند و موجب پرورش دوباره گیسو از دست رفته شوند.

گهگاه ریزش شدید گیسو تدریجی میباشد و گهگاه ناگهانی. بعضی اوقات تنها موهای رمز شما می‌ریزند و بعضی وقت ها موهای تمام تن شما. همینطور، بعضی از گونه های ریزش موی موقت و برخی دیگر مستمر می‌باشند. در‌پی بعضا از گونه های ریزش موی را مرور میکنیم:

ریزش گیسو جلوی راز
این مدل ریزش مو راز، از گونه های دیگر رایج خیس میباشد. هم مردان و هم زنان با ارتقا سن، معدود پشت شدن تدریجی گیسو جلوی رمز را تجربه خواهند کرد. با این تفاوت که موهای پیشانی مردان معمولاً به صورت سخن M معدود پشت می‌شود و می ریزد، ولی مو پیشانی زنان معمولاً تغییر و تحول نمی نماید و صرفا فرق راز آنها عریض خیس می‌گردد.

ریزش موی سکه ای
ریزش مو سکه‌ای یک بیماری پوستی میباشد. در‌این بیماری، معمولاً موهای شخص (طولانی تر موهای رمز) به طور لکه ای می ریزد. این جور ریزش معمولاً صرفا در موهای رمز رخداد می افتد، البته گهگاه ممکن میباشد مو ریش یا این که ابرو هم به ریزش مو سکه ای در گیر شوند. در برخی موردها ممکن میباشد گذشته از ریزش گیسو پوست آن حیطه در گیر خارش یا این که درد شود.

ریزش گیسو ناگهانی
علت ریزش گیسو ناگهانی، شوک فیزیکی یا این که عصبی میباشد. همینطور، احتمال داراست، هنگام کتف کردن، شستن یا این که حتی پس از کشیده شدن جزئی، موهای سرتان گونه جور کنده شود. معمولاً درین جور ریزش، موهایتان نادر پشت میشوند و طاس نمی گردید.

ریزش موهای کل تن
برخی بیماری ها و معالجه ها (مانند پرتو درمانی) به ریزش موهای کل تن باعث میگردند. در‌این سیرتکامل مورد ها، معمولاً موها مجدد رویش می‌نمایند.
تکه های پوسته پوسته که به صورت کلی سطح راز پخش میگردند.
این آرم ای از کچلی قارچی میباشد. در این باره ممکن میباشد علائم دیگری مانند موهای آسیب پذیر، قرمزی، تورم و حتی ترشحات از کف راز را تجربه نمایید.
 

  • ord me
  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو

از‌آنجا که ریشه موی ضعیف ترین بخش موی هنگام تر شدن میباشد ، آنان‌را می بایست به آرامی کتف کرد و هنگامی تر میباشد کتف نزد تا از شکنندگی آن خودداری شود.چنانچه عارضه ها معتبری مانند تعریق بیشتراز حد و به کارگیری منظم از سرم ، ژل و غیره دارید ، شستن روزمره موها ضرورتاً بد وجود ندارد البته در صورتی عرق نمی‌کنید یا این که هر روز از تولیدات آرایشی و بهداشتی به کارگیری نمیکنید ، می‌توانید از این عمل پرهیز فرمایید.
5. بیش تر از حد موها را کتف نزنید:موهای خویش را هر روز بیش تر از پنج عدد 10 دقیقه برس نکنید. گشوده هم ، بیش تر خانمها اطمینان دارا‌هستند که سر موهای بلند و سلامت ، کتف زدن آن به صورت مداوم میباشد ، جمع دیگری نیز وجود دارا هستند که می ترسند کتف زدن موها به ریزش گیسو سبب ساز شود و از کتف کردن موهایشان مگر اینکه به طور صریحً لازم باشد ، پرهیز مینمایند.
واقعیت جایی میباشد فی مابین هر دو این افراط و تفریط ؛ کتف زدن موهای شما منجر تحریک پوست رمز می‌گردد ، روغنهای طبیعی را آزاد می نماید و به توسعه آن روغن ها در زمان حرفه های موی امداد می‌کند البته برای اطمینان از عدم وجود شکنندگی و ریزش گیسو ، صد رد صدً به آرامی کتف بزنید.
6. شما به یک تخت خواب و بالش شل نیاز دارید:سطح بالای استرس شما منجر میگردد که تمام دستاوردهای مشقت بار خویش را از دست بدهید.استرس زیاد یک علت شایع ریزش گیسو میباشد و این بدان مضمون‌ میباشد که فن های موی به اندازه تمام قدرت خویش در مرحله آناژن رویش نمی‌کنند و استرس ناشی از عامل ها فیزیولوژیکی یا این که خل وچل بر سالمی و رویش موی تأثیر منفی میگذارد و سبب می‌گردد موی تراکم و حجم خویش را از دست بدهد و منجر سوء تغذیه آن شود.
می بایست با تمرین منظم یوگا و مدیتیشن از استرس خویش بکاهید . شما می بایست اطمینان نتایج فرمائید که دست کم روزمره هشت ساعت بخوابید و کاری انجام دهید که ذهنیت شما را آهسته نماید ، مانند قرائت کتاب یا این که گوش دادن به موسیقی گزینه عشق خویش.


تخت خواب و بالش ریلکس7. همیشه رو بالشتی خویش را عوض فرمائید:شما نیاز به روکش بالش ابریشمی دارید ، روکش های بالش پنبه ای دیرین خویش را با متاع ابریشمی جایگزین فرمائید.چنانچه مصمم می باشید از رویش موهای خویش غایت استعمال را ببرید ، می‌دانید که هر مزیت کوچکی که می‌توانید کسب فرمائید ، درنهایت سبب ساز ارتقا ارتفاع موی می گردد.ابریشم صاف خیس میباشد و سبب اصطکاک کمتری می‌گردد و این بدان مضمون‌ میباشد که شما با موهای کمتر درهم و برهم از خواب بیدار خواهید شد.

  • ord me
  • ۰
  • ۰

شامپو ضدریزش نلی

بهترین شامپو برای ریزش مو
شامپو ضد ریزش نلی معالجه کننده ریزش گیسو Nelly Anti Hair Loss با فرمولی فوق العاده، ریزش موها را متوقف کرده و موجب پرورش دوباره موها می‌گردد. این شامپو دربردارنده پروتئین بی نیاز گردیده سویا و ترکیبات هیدرولیز گردیده عصاره گیاهان موءثر مانند: رزماری، مریم گلی، ریشه پدر انسان، صنوبر، پیچک، نعنا و بقیه گیاهان اثرگذار میباشد که موجب احیا و مرمت موهای از دست رفته خواهد شد.

ترکیبات اعجاز آسای مو جود در شامپو ضد ریزش نلی پوست راز را تقویت و ترمیم کرده و ریشه موها را تحریک میکند. در فیض بازدارنده از ریزش موها گردیده و منجر پرورش دوباره موها میگردد. به کار گیری از این متاع موجب تحریک متابولیسم سلولی و به این ترتیب احیا و تجدید بنا موها می‌گردد و ضمنا به استحکام و پرورش سریع فیبر موها نیز یاری می کند

 

شامپو ضدریزش های مردانه
شامپو ضد ریزش تری دی اینجانب

یک کدام از مشکل‌ها اصلی آقایان ، ریزش موها در سن یگانه و به دلایلی مختلف میباشد که از مهم ترین آن‌ها ضعیف شدن پیاز گیسو و عدم قدرت کافی برای مراقبت از تارهای گیسو میباشد. این ادله ممکن میباشد به دلایلی مانند تغذیه، وراثت، آلودگی و … فیس بدهد. شامپو فعال کننده پرورش گیسو Root Activator با فناوری جدیدی که بوسیله کمپانی شوارتسکف آلمان ایجاد شده‌است دارنده امکان فعال کنندگی برای قدرتمند خیس کردن هر چه طولانی تر ریشه موها و همینطور برای پرپشت کردن آن آیتم به کارگیری قرار می‌گیرد.

 

شامپو تقویت کننده کئون

برای یک مرد خوش تیپ و شیک پوش، هیچ چیز به اندازه ی داشتن موهایی سلامت و شاداب دیدنی وجود ندارد. در واقع بیش تر زیبایی تن در راز و موها قرار گرفته میباشد. شامپو تقویت کننده گیسو آقایان از مارک کئون 1922 یک شامپوی تقویت کننده فوق العاده برای موهای آقایان میباشد که یاری مینماید موهایی تندرست، شاداب و دیدنی داشته باشند

 

زیبایی و پرپشتی موهایتان حق طبیعی شماست.

 

الینو را در شبکه‌های‌عمومی دنبال فرمایید
الینو مگ در اینستاگرام
الینو مگ در پینترست
الینو مگ در توئیتر
الینو مگ در یوتیوب
الینو در آپارات

  • ord me