درمان ریزش مو با انبه

  • ۰
  • ۰


بهترین شامپو برای ریزش مو

برای دوری از ریزش گیسو همت فرمائید در برنامه غذایی خود از سبزی ها و میوه های جدید به معیار زیاد به کارگیری فرمایید. برای پرهیز از ریزش گیسو تناول کردن سبزی هایی زیرا کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج طولانی تر پیشنهاد میشود .
برای\" دوری از ریزش گیسو\" چه می بایست کرد؟

عارضه ها ریزش گیسو

استرس

عفونت‌ها یا این که بیماری‌های قارچی

وراثت

کمبود مواد پرخاصیت

بالا رفتن سن

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS)

بارداری

به کار گیری از ابزار و مواد شیمیایی موقعیت‌دهنده

تأثیر داروها بر ریزش گیسو

 

همان گونه که در صدر ذکر شد یکی عوارض ریزش گیسو کمبود مواد پرخاصیت میباشد که ما درین نوشته‌علمی درمورد اینکه چه چیزهایی بخوریم تا اینکه از ریزش موی دوری شود سخن میکنیم.

 

خودداری از ریزش موی

ریزش گیسو یکی‌از مشکلاتی میباشد که به جرأت میتوان اظهار کرد اکثر مردم عالم با آن روبرو می باشند. دست اندرکاران زیادی مثل دست اندرکاران محیطی، ژنتیکی، هورمونی، بعضا بیماریها مثل نقص‌ های تیروئید، آنمی( معدود خونی) و گونه تغذیه در ریزش موی دخیل میباشد.

 

اهمیت رژیم غذایی را در مراقبت سالمی تن به خصوص موی، نمی اقتدار نادیده گرفت. تحقیقات قبل ژاپنی ها بعد از نزاع جهانی دوم این فرمان را تائید میکند؛ به این دلیل که به کارگیری از رژیم غذایی غربی ها توسط ی ژاپنی ها سبب ساز طولانی تر وزن توام با ریزش موی در اکثر مردم شد.

 

رایج ترین ادله ریزش موی در زنان کمبودهای غذایی میباشد، برای این که معمولاً برای کاهش وزن خود رژیم های غیر اصولی را بکار می‌برند که نتیجه ی آن بروز این اختلال میباشد. همچنین افردی که مواد غذایی حیوانی به کار گیری نمیکنند و به اصطلاح گیاهخوار می‌باشند، به علت عدم دانایی کافی در زمینه چگونگی مصرف غذاهای گیاهی، مبتلا کمبود پروتئین، روی، آهن، اسیدهای آمینه ی ضروری، ویتامین های مجموعه B و... میگردند..

 

برای خودداری از ریزش گیسو

 

برای خودداری از ریزش گیسو چه بخوریم؟

پروتئین :

می اقتدار اظهار‌کرد موی نسبتاًً از پروتئین تاسیس شده است. مصرف کافی پروتئین برای رویش موی مهم میباشد. تحقیقاتی که روی حیوان ها صورت گرفته میباشد ، نشان داده میباشد که کمبود پروتئین می تواند پرورش گیسو را کم کند و سبب به ریزش گیسو شود؛ اگرچه که کمبود پروتئین در جامعه ها مدرن بسیار کم حادثه می افتد.

 

در موادی مانند گونه های گوشت( مرغ، ماهی و گوشت قرمز‌رنگ)، تخم مرغ ، لبنیات و حبوبات به میزان زیاد موجود است . در مواد نشاسته ای مثل نان، برنج، پاستا و سبزی ها نیز به مقدار پاره ای موجود است. اسیدهای آمینه اجزای تشکیل دهنده پروتئین ها میباشند که در مواد نقل شده در صدر وجود دارا هستند.

 

کلسیم و منیزیم :

مجموعه شیر و لبنیات منابع بی نیاز کلسیم و منیزیم و هم پروتئین می‌باشند. در شرایطی که فردی مبتلا عدم تحمل لاکتوز( قند جان دار در شیر) باشد و از سایر مشتقات لبنیاتی هم برای تأمین نیازهای تن خود به کار گیری نکند، بایستی بطور روزمره تکمیل کننده کلسیم به کارگیری نماید و مصرف دیگر غذاهای بی نیاز از پروتئین را هم ارتقا دهد.

 

ویتامین های تیم B:

ویتامین B برای هموگلوبین تندرست که اکسیژن را از طریق گلبول های قرمز‌رنگ خون به پوست راز می‌رساند، نیاز میباشد. اقسام مختلفی از ویتامین B وجود دارا‌هستند و شایسته ترین آن‌ها برای معالجه ریزش موی ویتامین B۶، پارا آمینو بنزوئیک اسید، بیوتین و اینوزیتول می‌باشند.

 

برای اخذ ویتامین B می توانید مصرف مواد غذایی مثل ماهی و غذاهای دریایی، گوشت ماکیان، گوشت قرمز‌رنگ، لوبیا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سیب زمینی و شیر نادر یا این که فارغ از چربی را در برنامه غذایی خود جای دهید.

 

بیوتین ویتامینی میباشد که دربسیاری از تولید ها آرایشی بعنوان کامل کننده بهبود دهنده حالت گیسو بیشتر میشود ، چون عارضه مشخص و معلوم کمبود بیوتین، ریزش موی میباشد. منابع غذایی بی نیاز از ویتامین B6 و بیوتین را برایتان ذکرمی کنم. منابع بی نیاز از B6:جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی کم آب، گوشت، غلات سبوس دار، مخمر و زرده تخم مرغ( به ترتیب) و منابع بی نیاز بیوتین:جگر و گوشت مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، تخم مرغ و بادام زمینی میباشد.

 

آنتی اکسیدان ها

مشتمل بر ویتامین E ، ویتامین C ، بتاکاروتن( نزد ساز ویتامین A که در سیب زمینی شیرین، هویج، اسفناج پخته، کدو حلوایی، طالبی، رنگ زرد آلو، کلم بروکلی، گریپ فروت قرمز‌رنگ موجود است )، روی و سلنیوم می باشد . رژیم های غذایی نامناسب توام با سیگار کشیدن و الودگی هوا باعث فعال شدن رادیکال های ازاد و به خطر افتادن سالم فرد میشود . آنتی اکسیدان ها مولکول هایی می باشند که می توانند اثر رادیکال های ازاد را خنثی نمایند. همچنین باعث ساخته شدن مو نو و استحکام آن می گردند . بهرحال خوی تغذیه ای درست که مدام گزینه تأکید می باشد ، میزان پرورش و استحکام فولیکول گیسو را بهبود میبخشد.

 

بر پایه ی حیث کارشناسان تغذیه میتوان اظهار کرد ویتامین ها به خصوص ویتامین های تیم B مثل بیوتین، اسید فولیک، پانتوتنیک اسید و بعضا املاح مثل روی، آهن، گوگرد، سیلیس و مس اثرات مثبت زیادی بر روی موی دارا هستند. ازمایش ها این را نشان می دهد که مصرف بیوتین بصورت کامل کننده منجر تقویت و بهبود پوست به خصوص فولیکول های گیسو میشود .

 

ضمنا راجع‌به کاهش مصرف نمک و اثر آن در توقف ریزش گیسو نظریه هایی ارائه شده‌است، البته در صدق این نظریه ها شک و تردید موجود هست . البته در هر هم اکنون کاهش مصرف نمک برای سالم همگانی تن موءثر میباشد.

 

فیلسوفان ژاپنی مبنی بر تحقیقات خود معتقد میباشند که وجود چربی زیاد در رژیم غذایی مردان، مکانیسم طاسی را سرعت میبخشد. بنابراین که قسمتی از پوست رمز آنزیمی به اسم گاما- آلفا- رداکتاز ایجاد میکند . این آنزیم منجر تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون( DHT) میشود که‌این مخلوط باعث ریزش موی میشود . غدد چربی همسایه هر فولیکول گیسو هم این آنزیم را ایجاد میکنند . وجود چربی زیاد در اطعام منجر وسوسه غدد چربی و فزونی کار این غدد برای ایجاد آنزیم نام برده میشود .

 

ریزش گیسو

 

شایسته ترین پیشنهاد این میباشد که غذاهای اثر گذار و خوشمزه اما نادر چرب استعمال فرمایید. البته این کار سبب ساز رویش مو نو نمی‌شود، البته می‌تواند از ریزش دیگر موها خودداری نماید. بطور کلی سبب ساز تندرست جسم هم میشود .

 

همچنین مصرف کمی مخمر هم پا یک جام آب پرتقال در صبح بسیار موءثر است؛ برای این که مخمر منشا قابل قبولی از ویتامین های تیم B و املاح کیمیا( املاحی که تن به میزان خیلی معدود به آن ها نیاز داراست) و اسیدهای آمینه میباشد. بعلاوه مصرف روغن ماهی و گردو که دارنده اسیدهای چرب اُمگا- 3 و تخمه آفتابگردان که دارنده اسیدهای چرب اُمگا- 6 میباشد، اثر گذار است .

 

برخی از مردم برای تأمین مواد پرخاصیت ما یحتاج خود رغبت دارا هستند از قرص و دارو به کارگیری نمایند و معدود خیس سراغ مواد غذایی اثر گذار می‌روند . متخصصان تغذیه معتقد میباشند که فقط 10 تا 20 درصد از مواد پرخاصیت این قرص ها جذب می گردند و هنوز دست اندرکاران ناشناخته ی زیادی در غذاها موجود است که هنوز به طور شیمیایی در داروها ساخته نشده اند، در نتیجه قرص و دارو هیچ زمان نمی تواند جانشین خوراک شود و صرفا در مواقع ضروری از تکمیل کننده های غذایی میتوان بهره مند شد.

 

تحلیل ها نشان می دهند که اسیدهای چرب اُمگا- 3 و اُمگا- 6 با سالم موی در رابطه می‌باشند؛ برای این که اکثر اوقات مردم وقتی که منابع این دسته اسیدهای چرب را معدود خیس به کارگیری میکنند و یا این که به هیچ عنوان استعمال نمی‌کنند، مبتلا بی آبی و شکنندگی گیسو، خارش و شوره پوست رمز و در غایت ریزش گیسو می گردند .

 

منابع اسیدهای چرب اُمگا-3 و اُمگا-6

اسیدهای چرب اُمگا- 3 مشتمل بر آلفا- لینولنیک اسید و ایکوزا پنتانوئیک اسید( EPA) میباشد در ماهی های آب سرد مثل ماهی سالمون و ساردین، روغن سویا و کانولا، جوانه گندم، روغن گردو، روغن تخم کتان یا این که پنبه و روغن ماهی یافت میشود .

 

اسیدهای چرب اُمگا- 6 دربرگیرنده اسید لینولئیک و اُمگا- لینولئیک اسید می باشد و در روغن های غیر اشباع گیاهی مثل روغن ذرت، روغن کانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می گردند .

 


 برای پرهیز از ریزش گیسو چه بخوریم

 

معالجه‌های خانگی \"برای خودداری از ریزش گیسو\"

 

شنبلیله

دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی میباشد که به پرورش گیسو و ترمیم فولیکول‌های گیسو یاری میکنند. هم‌چنین این دانه‌ها دربردارنده اسید نیکوتینیک و پروتئین میباشند که ساقه‌ی موی و رویش آن را تقویت مینمایند.

 

براین اساس، حال که می دانید دانه‌های شنبلیله چقدر به معالجه ریزش موی و تقویت پرورش آن یاری میکنند، مطلقا مشتاق میباشید با شیوه های استعمال از آن برای موی آشنا گردید. دانه‌های شنبلیله را یک شب در آب تر فرمائید و صبح روز آنگاه، آن‌ها را بکوبید تا خمیری یک دست به دست آید. این خمیر را به پوست راز و موها بمالید. سرتان را با کلاه رنگ گیسو بپوشانید تا خمیر کم آب نشود و فی مابین ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بعد از آن، فارغ از به کارگیری از شامپو، موهای‌تان را با آب فراوان بشویید. این فرآیند‌ی معالجه را دست کم دو توشه در هفته و به بازه زمانی یک ماه ادامه دهید تا حاصل مؤثر آن را مشاهده کنید.

 

نوشیدن آب طولانی تر

مراقبت آب تن برای پرورش بافت‌ها و تندرست تن بسیار ضروری میباشد. بافت گیسو به صورت عمده از آب ساخته شده میباشد. این به‌این معناست که شما بایستی روزمره ۶۴ اونس (۱۷۶۲ گرم) آب مصرف نمائید. از خاطر نبرید نوشیدن نوشابه‌های کربناتی گازدار، میتواند سبب نیستی گیسو‌های شما در دراز دوران شوند.



 

  • ۹۹/۰۲/۲۲
  • ord me

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی