درمان ریزش مو با انبه

  • ۰
  • ۰

بهترین شامپو برای ریزش مو


به صورت حتم برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از کتف کردن موهایتان، با صحنه دلهره آوری مواجه گردید و کتف یا این که برستان را پراز موی مشاهده کنید. پذیرش داریم، شم خیلی بدی میباشد، با خودتان می پندارید که دارید تمام موهایتان را از دست می دهید و در گیر طاسی میشوید. ما در‌این گزارش طرق تقابل با این دل نگرانی را به شما میگوییم .

سیکل طبیعی رویش گیسو

در هر وقتی ۱۰% موهای راز شما در فاز استراحت میباشند.پس از سپری شد ۲ تا ۳ ماه، موهای در فاز استراحت می ریزند و موهای نو به جای آن‌ها می رویند.این پرورش حدود ۲ تا ۶ سال بعد از آن تمام می‌شود.در‌این فاز، هر تار گیسو، ماهیانه ۱ سانتیمتر پرورش می نماید.

براین اساس ریزش یکسری تار گیسو در هر روز تحت عنوان بخشی از این سیکل طبیعی میباشد.ولی بعضا اشخاص بیش تر از حد طبیعی ریزش موی دارا هستند که‌این ریزش گیسو می‌تواند در خردسالان، مردان و زنان باشد.

نماد های ریزش موی

ما به طور طبیعی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تا گیسو را در روز از دست می‌دهیم. در شرایطی‌که اضافه از این رخداد افتد شما ممکن میباشد مقدار متعددی موی را در کتف ، روی جامه ها، یا این که درون وان پیدا نمائید. شما همینطور ممکن میباشد در یابید که موهایتان معدود پشت خیس شده‌است، و در نصیب هایی وسیعتر میباشد، و موجب گردیده خط مو تان تغییر و تحول نماید و یا این که تکه هایی از طاسی نمایان شده‌است.

تشخیص

دکتر شما مبنی بر تاریخچه طبی، داروهایی که شما اخذ میدارید، حالت تغذیه ای شما،عادت های شما در آرایش و پیرایش گیسو، و یک معاینه جسمی  علت ریزش موی را در شما تشخیص خواهد اعطا کرد.

 چنانچه پزشک معالج در شما مشکوک به عفونت قارچی رمز باشد،  ممکن میباشد یک مثال از گیسو برای تست بر داراست.و در‌حالتی که مشکوک به یک بیماری داخلی باشد(مانند لوپوس) یا این که یک اختلال تیروئید، کمبود آهن، یا این که عدم توازن در هورمون های جنسی شود انجام آزمایشات خونی  لازم میباشد.

عصر گزینه انتظار

چه زمان ریزش موی ارتفاع می‌کشد بستگی به علت آن دارااست.  مثالا در یک مدل از ریزش معمولا موها بیش تر از چند هفته تا ماه ها ریزش مینماید، البته سپس مجدد پرورش می‌نماید. زمانی ریزش گیسو در اثر عارضه ها جانبی دارو میباشد، پرورش موی معمولا هنگامی که دارو متوقف شود به سمت طبیعی بر می شود .

در شرایطی که ریزش گیسو شما به علت سو ء به کارگیری از آرایش و پیرایش گیسو هست، ریزش گیسو بعداز اینکه شما به طرف مد های طبیعی تغییر تحول شیوه دادید متوقف می‌شود ،ولی به استثتای کچلی در اثر کشش، که در فیض سالها کشیده شدن موی در نوارهای پشت راز است .

در کچلی عفونی قارچی راز ، قارچی که موجب خلل گردیده بایستی برای دست کم ۶ تا ۱۲ هفته معالجه شود و رویش دوباره موی آرام فیس می‌گیرد. معالجه زودتر در پیشگیری از کچلی دایم مهم میباشد. هر دو دسته الگوی کچلی مردانه و زنانه قصد به بدتر شدن با سپری شد فرصت دارند البته قادر است معالجه شود.

ریزش گیسو در بارداری

یک کدام از ازعوارض مادرشدن، ریزش گیسو میباشد که به آن \"آلوپسیای پس از وضع حمل\" می گویند. از این نام دلهره آور، ترسی به دل روش ندهید. این مدل از ریزش موی هم دایمی وجود ندارد و ممکن میباشد ۱تا ۶ ماه ادامه پیدا نماید. اما تمامی ما‌درها هم مبتلا این نقص‌ نمیشوند و در شرایطی که شما یکی‌از این مادران می‌باشید که آن‌گاه وضع حمل با ریزش گیسو مواجه گردیده‌اید، راهکار رویارویی با آن این میباشد که با موهایتان با ملایمت خوی نمائید و آنها‌را به آرامی کتف بزنید تا کشیده نشوند و جراحت نبینند. بعد از شست‌وشو هم آنان‌را خوب کم آب فرمائید. 

یه خرده حوصله این نقص‌ را برطرف مینماید، چون شما برای وضع حمل بخشی از قوای بدنی خویش را به فرزندتان نثار نموده اید. بایستی به تن خویش مجال دهید تا اقتدار از دست رفته را مجدد به دست آورد.

آنهایی که از داروهای ضدبارداری استعمال می‌کنند، بایستی یه خرده بیش تر مراقب موهای خویش باشند. این داروها به خصوص برای آنهایی که ارث ریزش موی دارا‌هستند، خلل را یکسری برابر می نماید. اما بازهم جای نگرانی وجود ندارد، چون به محض آنکه مصرف دارو انقطاع شود، ریزش موی نیز متوقف گردیده و ۶ تا ۱۲ ماه بعداز آنکه ریزش گیسو انقطاع شد، گیسو رمز مجدد آغاز به پرورش میکند.
 

  • ۹۸/۱۱/۳۰
  • ord me

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی